ההשפעה הנפשית של רמות הסוכר בדם לאחר שנת לילה גרועה

מתעוררים אחרי לילה חסר מנוחה

תארו לעצמכם שאתם מתעוררים אחרי לילה חסר מנוחה – העולם מרגיש כמו קליידוסקופ מעורפל, והמוח שלכם פועל על סוללה חלשה. נשמע מוכר? ובכן, בואו נצלול לתוך המדע שמאחורי המצב הנפשי המעורער הזה ונחקור כיצד רמת הסוכר בדם משחקת בו תפקיד מרכזי.

מדוע רמת הגלוקוז בדם עולה לאחר שינה גרועה?

כשאנו לא ישנים מספיק, הגוף שלנו מגיב לרוב בעליית רמות הסוכר בדם. זה קורה בעיקר משתי סיבות:

עמידות לאינסולין: שינה לקויה מפחיתה את רגישות הגוף שלנו לאינסולין. תחשובו על אינסולין כמפתח שפותח את התאי הגוף כדי להכניס גלוקוז. כאשר אנחנו חסרי שינה, המפתח הזה נעשה חלוד, וגורם לעלייה חדה של שיעור הגלוקוז המסתובב בזרם הדם שלנו.

הורמוני סטרס: חוסר שינה מעורר הורמוני סטרס כמו קורטיזול. כוכבי הרוק ההורמונליים האלה אוהבים להעלות את רמות הסוכר בדם. פתאום אנחנו הופכים עצבניים, מודאגים ומשתוקקים לכל הדברים הלא מועילים לנו.

הסימפוניה הנפשית של הסוכר בדם לאחר שינה גרועה

לאחר שנת לילה גרועה, המוח שלך משתוקק לתיקוני אנרגיה מהירים. שלום, חטיפים מתוקים! אבל אלה מובילים לעליות נוספות ברמת הסוכר בדם, ואחריהן לקריסות. זה כמו נסיעה תזזיתית בנדנדה עבור מצב הרוח והפוקוס שלנו.

השפעת רמות הסוכר בדם לאחר שינה גרועה על המוח שלך

ערפל קוגניטיבי: סוכר גבוה בדם פוגע בבהירות המחשבה של המוח שלנו. סביר יותר שתשכחו היכן השארתם את המפתחות שלכם, תתקשו בבחירת מילים ותבהו במבט אטום בקפה של הבוקר שלכם.

מצבי רוח: הרגשתם פעם כמו דרקון זועף אחרי לילה ללא שינה?

תוכלו לההאשים את זה בסוכר בדם. רמות הסוכר קשורות קשר ישיר עם הסרוטונין (ההורמון שמייצב מצב הרוח שלנו) ומשאירות אותנו נוסעים ברכבת הרים רגשית.

דילמות החלטה: המוח שלנו הופך לא החלטי. הבחירה בין דגני בוקר או טוסט מרגישה כמו לפתור משוואת פיזיקה קוונטית. התראת ספוילר: ייתכן שתגמור עם שניהם.

כיצד להפחית את צריכת הפחמימות לאחר שינה גרועה:

בחרו פחמימות מורכבות: בחרו בפחמימות מורכבות כמו דגנים מלאים, אורז מלא, שיבולת שועל וקינואה, שיכולים לעזור לייצב את רמות הסוכר בדם. הם משחררים גלוקוז בהדרגה, ושומרים על המוח שלנו ללא הדרמה. בנוסף, הם עמוסים בוויטמין B6 ובסיבים תזונתיים ידידותיים למוח.

אכילה מודעת: שימו לב לגודל המנות והשתדלו לאכול תזונה מאוזנת לאורך כל היום כדי להימנע מהעמסת יתר של פחמימות לפני השינה.

נקודה חשובה: זכרו, התגובות האישיות לפחמימות משתנות, אז הקשיבו לגוף שלכם ומצאו מה הכי מתאים לכם. העדיפו דגנים מלאים וארוחות מאוזנות כדי לתמוך הן בשינה והן בבריאות הכללית. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות או עם דיאטנית רשומה לקבלת ייעוץ מותאם אישית.

היגיינת שינה: הנשק הסודי שלך

לוח זמנים שינה עקבי: אמנו את המוח שלכם כמו חיית מחמד נאמנה. אותה שעת שינה, אותה שעת השכמה. המוח שלנו אוהב תבנית קבועה.

עוצר מסכים: אור כחול פוגע באיכות השינה שלנו. כבו את המסכים 30 דקות לפני השינה. המוח שלכם יודה לכם.

תזמון פחמימות: אכלו מספיק במהלך היום (פחמימות מורכבות, בבקשה!) אך הימנעו מסעודות בשעות הלילה המאוחרות. המוח שלך צריך שיר ערש פחמימות עדין, לא רייב חטיף חצות.

סיכום

לסיכום, תעדוף היגיינת שינה טובה חיונית לבריאות הכללית, כולל ויסות רמת הסוכר בדם. שאפו לדפוסי שינה עקביים, ניהול מתח ושמירה על תזונה מאוזנת כדי לתמוך ברמות גלוקוז יציבות בדם. 

חלומות מתוקים!

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.