טיפול קוגניטיבי התנהגותי Li CBT ע"י מטפל CBT (מטפל סיביטי) LI,

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LiCBT הניתן ע"י מטפל CBT (סיביטי) LI הוא טיפול פרקטי , קצר, המיועד לערוך שינוי במצב בהווה לפי צרכי המטופל.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LiCBT הניתן ע"י מטפל CBT בעצימות נמוכה , מיועד להביא לשינוי דפוסי חשיבה וההתנהגות הגורמים לקשיים של המטופלים בזמן קצר הנע בדרך כלל בין 3 ל- 6 חודשים, וכך משנה את הדרך שבה הם מרגישים.

טיפול CBT (סיביטי) LI או בשמו טיפול הקוגניטיבי התנהגותי Li CBT יעיל במיוחד לטיפול במגוון רחב של בעיות ומצוקות כשהבולטים ביותר בניהן הן חרדה, פוביות, התקפי פאניקה ואגרופוביה, דיכאון, דחיינות, מצבי רוח, דימוי עצמי נמוך, חוסר ערך עצמי, חוסר ביטחון עצמי, משברי חיים וכו'.

טיפול CBT בעצימות נמוכה פועל באמצעות גישה ממוקדת ומוכוונת מטרה. במהלך הטיפול מלמד מטפל CBT (מטפל סיביטי) LI את המטופל לזהות ולשנות את דפוסי החשיבה המזיקים לו, הגורמים לו להרגשה לא טובה, להתנהגויות מזיקות ולעיתים לכניסה למעגל קסמים המזין את עצמו.

מטפל CBT (מטפל סיביטי) LI והמטופל שותפים מלאים בתהליך הטיפול

בנוסף לטיפול בקליניקה, נותן מטפל CBT (מטפל סיביטי) LI  למטופל משימות "שיעורי בית" שיכללו תירגולים המסייעים בהטמעה ויישום המיומנויות הנלמדות בתוך זמן קצר.

המטופל הוא שותף אקטיבי בתהליך בטיפול ובקביעת מטרותיו, מטפל LI CBT תומך, מדריך, מלווה ומספק למטופל כלים קוגניטיביים מעשיים, אשר מסייעים לו לשנות את דפוסי המחשבה המזיקים לו, ומסייעים לו להיחלץ ממעגל הקסמים בו הוא לכוד.

האם טיפול CBT בעצימות נמוכה,  LI CBT, יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול CBT בעצימות נמוכה, טיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT, הוא טיפול יעיל ביותר במצבי חרדה, דיכאון, דימוי עצמי נמוך, חוסר ביטחון, תקיעות, דחיינות ומשברים. אם את/ה או מישהו מקרוביך חווה את אחד או יותר ממצבים אלו והם מפריעים לתפקוד או מסבים לכם סבל, זה הזמן ליצור איתי קשר ולקבוע פגישה טיפולית. אתם כמובן מוזמנים גם להתייעץ בקשר לטיפול ה CBT בעצימות נמוכה ולהתאמתו אליכם.

מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור אליך במהרה.

    סרטון הסבר על טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT:

    (קרדיט: Mind, the mental health charity)

    עוד על CBT (סיביטי) LI, טיפול קוגניטיבי התנהגותי LICBT

    שאלות נפוצות

    טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT בעצימות נמוכה – LiCBT עשוי להועיל למתמודדים עם קשיים מסוגים שונים. חרדה, פוביות שונות, התקפי פאניקה ואגרופוביה, דיכאון, דחיינות, מצבי רוח, דימוי עצמי נמוך, חוסר ערך עצמי, חוסר ביטחון עצמי, משברי חיים וכו'

    טיפול LiCBT הוא אישי ופרטני למטופל ותלוי בחומרת מצבו ובסיטואציה בה הוא מצוי. לכן הזמן משתנה בין המטופלים. באופן ממוצע טיפול יעיל עשוי לארוך בין 3 ל-6 חודשים.

    עייפות תמידית, שאין לה סיבה רפואית נראת לעין, במיוחד כשמתלווה אליה תחושה של חוסר יכולת או חוסר מוטיבציה היא אחד מסימניי הדיכאון. טיפול LiCBT עשוי בהחלט לסייע.

    LiCBT נחשב טיפול יעיל במיוחד ואין חובה לשלבו עם תרפיות נוספות. אמנות לחימה טיפולית עשוייה בהחלט להוות גורם חשוב, מחזק, משלים ומעצים עבור המטופל בעיקר עבור הפרעות קשב וריכוז, חרדה, דיכאון, דימוי עצמי וחוסר ביטחון, אולם אין חובה לשלבה
    אלו הם שלבי הטיפול הטיפוסיים הנהוגים ב LiCBT:

    • זיהוי הבעיות והמצבים המטרידים בחיי המטופל, וקביעת מטרת הטיפול.
    • להפוך להיות מודע למחשבות, הרגשות והאמונות של המטופל על הבעיות האלה, על עצמו, על אנשים אחרים ועל מצבים שונים.
    • לזהות חשיבה שלילית או לא מדויקת ולהיות מודע להשפעות הריגשיות, ההתנהגותיות והפיזיות המתרחשות בעיקבות מצבים שונים.
    • לתקן ולעצב מחדש את דפוס החשיבה השגוייה וההתנהגויות המזיקות ובאמצעות הבנה ותירגול להטמיעם כהרגל אשר לא ידרוש מאמץ רב ביישומו.

    מעגל הקסמים של המשגה ע"פי CBT

    מעגל הסימפטום לפי LiCBT