כמטפל קוגניטיבי התנהגותי ותיק, אני מוצא את עצמי לעתים קרובות נשאל איך אני מתמודד עם מחשבות ורגשות מציפים או מאתגרים. לאור ניסיוני הרי אפשר לצפות שאחרי שהקדשתי שנים של לימוד, אימון ועזרה לאחרים, אהיה אני דוגמה ומופת של חוסן נפשי ושאוכל להתגבר ללא מאמץ על מכשולי החיים השונים. עם זאת, האמת רחוקה מכך.

למרות המומחיות שלי, אני עדיין מתמודד לא מעט עם האתגרים הפנימיים שלי. אני דואג או מתעצבן על העתיד, מתפרץ רגשית כשהחיים מרגישים לא הוגנים, ומדי פעם אומר דברים שאני מתחרט עליהם ברגעי לחץ. גם לאחר שנים של תרגול טכניקות ACT ו-CBT, עדיין מתגנבים פנימה רגשות שמציפים אותי ומשתלטים עלי.

ההכרה בכך ואימוץ המציאות הזו היא מסע חיים. זוהי תזכורת שהמאבק הוא חלק מהותי בלתי נפרד מהמצב האנושי, ולא מהווה אינדיקציה לכישלון אישי. זוהי הבנה צנועה ששום ידע או ניסיון לא יכולים להגן עלינו לחלוטין מפני אתגרי החיים.

יחד עם זאת, יש העצמה משחררת בהכרה הזו. זה אומר שהחולשות שלנו אינן סימן לשבריריות מובנת אצלנו אלא היא עדות לאנושיות שלנו. בעזרת תרגול, נוכל ללמוד לנווט את דרכנו דרך המאבקים הללו בצורה יעילה יותר, ולהחזיר לעצמנו שליטה על חיינו.

3 שלבים לניווט מול רגשות מציפים

מטפל ACT הנודע סטיבן הייז, אחד הפסיכולוגים והחוקרים החשובים ביותר בדורנו מדגיש את חשיבות הקבלה והקשבה בהתמודדות עם רגשות מציפים וסוערים. עבודתו מדגישה את הערך של התמודדות ישירה עם הרגשות הקשים שלנו במקום הימנעות או הדחקה שלהם. סטיבן מתמצט את הדרך להתמודדות יעילה בשלושה שלבים:

שלב 1: שימו לב

כאשר אנו מוצפים ברגשות סוערים, הצעד הראשון הוא פשוט אך עמוק ומשמעותי: פשוט שימו לב. עצרו בתוך הכאוס והכירו במאבק שלכם שמתרחש עכשיו. שימו לב מהוא הסיפור שעובר עכשיו בראש שלכם. תרגול מיינדפולנס זה מאפשר לכם להחליט באופן מודע כמו צופה מהצד על דרך הפעולה הבאה שלכם.

שלב 2: הרגישו

במקום לברוח מאי נוחות ואי הנעימות, אמצו אותן. צללו לתוך תחושות הגוף שלכם, חקרו בסקרנות היכן אתם מרגישים מתח או אי נוחות. תרגול זה של חקירה פנימית מטפח תחושת סקרנות וקבלה.

שלב 3: פעלו

לבסוף, העבירו את המיקוד שלכם כלפי חוץ. זהו מהן הפעולות שמתואמות לערכים שלכם בהקשר בו אתם נמצאים, בין אם זה טיפוח מערכות יחסים, חתירה למטרות קריירה או תעדוף של טיפול עצמי. פעלו, קחו צעדים קטנים לעבר מה שהכי חשוב, מה שמשנה ועגנו את עצמכם ביעוד שלכם.

רגשות מציפים ואימוץ גמישות פסיכולוגית

נוסחת שלושת השלבים הזו לא עוסקת במיגור ההצפה של הרגשות הסוערים, אלא בטיפוח גמישות פסיכולוגית. מדובר בדו קיום עם רגשות קשים תוך חתירה לחיים משמעותיים.

בעצם, כולנו בני אדם המנווטים בתוך המציאות ובחוויה האנושית שלנו. רגשות ותחושות מציפים עדיין יתעוררו, אבל עם תרגול, תפתחו את העמידות בפני סופות מזג אוויר שהם מביאים איתם ותוכלו להתמקד  מחדש במה שחשוב באמת.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.