תעדוף ערכים: פתרון דילמות בעזרת טיפול ACT 

במסע החיים, אנו מוצאים את עצמנו לעתים קרובות בצומת דרכים, מתמודדים עם החלטות המאתגרות את ערכי הליבה שלנו. זה המקום שבו טיפול קבלה ומחויבות (ACT) בא לעזור, ומציע הדרכה כיצד לנווט chi קונפליקטים ערכיים ולהתאים את הפעולות שלנו עם סדר העדיפויות האמיתי שלנו.

עמוד התווך של הערכים בטיפול ACT

בלב הטיפול ב-ACT עומד עקרון הפעולה בהתאם לערכים העמוקים ביותר שלנו. ערכים אלו משמשים לנו כמצפן המנחה את מעשינו ומעצב את תחושת הייעוד, המימוש וההגשמה שלנו. עם זאת, ישנם רגעים שבהם אנו נתקלים בקונפליקטים בין שניים או יותר מהערכים היקרים שלנו, ומשאירים אותנו קרועים בניהם, תקועים ובתחושת חרדה, לחץ וחוסר ודאות כיצד לפעול.

הכרה במורכבות של קונפליקטים ערכיים

במהלך החיים והאירועים אותם אנו עוברים, זה לא נדיר להיתקל במצבים שבהם נראה שהערכים שלנו מתנגשים ולעיתים אף סותרים זה את זה. לדוגמה מחיי היומיום של עולם התעסוקה, העובד יכול להאמין ולעמוד מאחורי אוטונומיה אבל למצוא את עצמו בסביבת עבודה שבה עבודת צוות מודגשת על פני יוזמה אישית. המורכבות הזו של קונפליקטים ערכיים עלולה להשאיר אותנו בתחושת מאבקים פנימיים ותקיעות, לא בטוחים באיזו דרך ללכת.

ערכים בקונפליקט: בחירה היכן להשקיע את האנרגיה שלנו

כאשר מתמודדים עם ערכים סותרים, חשוב להכיר בכך שלכל הערכים שלנו יש משמעות וחשיבות רבה. במיקרים רבים מתקיימת סתירה בין ערכים להם אנו מיחסים חשיבות זהה. עם זאת, לא תמיד זה אפשרי לכבד כל ערך באופן שווה במצב נתון. כאן נכנס לתמונה הרעיון של תעדוף ערכים על סמך ההקשר הספציפי. על ידי התחשבות בנסיבות הייחודיות בהן אנו נמצאים, אנו יכולים להבחין באיזה ערך לתעדף והיכן להשקיע את האנרגיה שלנו.

יצירת הקשר של ערכים בפעולה

טיפול ב-ACT מלמד אותנו להתחבר למציאות כאן ועכשיו, להפחית את השיפוטיות, ולהעריך את ההקשר שבו אנו נמצאים בעת ניווט בקונפליקטים ערכיים. על ידי התחשבות בגורמים כמו המטרות שלנו, מערכות היחסים שלנו, גורמים חיצוניים שאין לנו שליטה עליהם וההשפעה הפוטנציאלית של הפעולות שלנו, נוכל לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי אופן הפעולה בהתאם לערכים שלנו.

מסקנה: מציאת בהירות במורכבות

לסיכום, קונפליקטים ערכיים הם היבט טבעי של החוויה האנושית, והניווט בהם מצריך שיקול דעת ושיקוף עצמי. בתמיכת טיפול ACT, אנו יכולים ללמוד לאמץ את המורכבות של קונפליקטים ערכיים ולקבל החלטות המכבדות את הערכים העמוקים ביותר שלנו תוך הכרה בניואנסים של המצבים שאנו נתקלים בהם. על ידי מתן עדיפות לערכים המבוססים על הקשר, אנו יכולים לנווט בצמתים של החיים בבהירות, יושרה ומטרה.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.