PTSD פוסט טראומה בשילוב תחלואה נלוות (חרדה, דיכאון, אלכוהול וסמים)

פוסט טראומה PTSD בשילוב אתגרים נפשיים נוספים

הדו-קיום של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) עם אתגרים אחרים כמו שימוש יתר באלכוהול וסמים, חרדה ודיכאון אינו נדיר. טיפול בקבלה ומחויבות (ACT) מספק פרספקטיבה ייחודית, ומציע גישה מקיפה להתמודדות עם אתגרים שונים אלה בו-זמנית, ועוזר ליחידים למצוא דרך לקראת ריפוי וחוסן.

הבנת תחלואה נלווית בהקשר לפוסט-טראומה:

תחלואה נלווית, בתחום בריאות הנפש, מתייחסת לנוכחות בו-זמנית של מספר מצבים. כשמדובר ב-PTSD, אנשים עשויים גם להתמודד עם בעיות כמו שימוש לרעה באלכוהול וסמים, חרדה ודיכאון. אתגרים חופפים אלה יכולים ליצור רשת מורכבת שגישות מסורתיות מתקשות לפעמים להתיר.

נקודת המבט ההוליסטית של ACT:

טיפול ב-ACT בולט כגישה הוליסטית וגמישה המתיישרת עם אתגרי התחלואה הנלווית בו זמנית עם הטיפול ב PTSD (פוסט טראומה). במקום להתמקד אך ורק בהפחתת סימפטומים, ACT מדגישה גמישות פסיכולוגית – טיפוח היכולת להסתגל לאתגרי החיים תוך שמירה על נאמנות לערכים האישיים.

למה ACT מתאים:

מחויבות מונעת ערכים:

ACT מעודדת אנשים לזהות את ערכי הליבה שלהם ולהתחייב לפעולות שמתאימות לערכים אלו. מחויבות מונעת ערכים זו משמשת כמניע רב עוצמה, ומתייחסת לא רק לסימפטומים אלא גם לגורמים הבסיסיים לתחלואה נלווית.

מיינדפולנס וקבלה:

מיינדפולנס, מרכיב מרכזי ב-ACT, מטפח קבלה של מחשבות ורגשות ללא שיפוט. זה חיוני במיוחד כאשר מתמודדים עם תוצאות הטראומה והאתגרים הנלווים, המאפשרים לאנשים לנווט ללא שיפוט בין חוויותיהם בחוסן רב יותר.

הפרדה קוגניטיבית:

ACT משתמש בטכניקות כמו הפרדה קוגניטיבית, המסייעת לאנשים להתרחק ולצפות מהצד במחשבות מטרידות. מימנות זו בעלת ערך רב בהתייחסות למחשבות החודרניות הנחוות לעתים קרובות ב-PTSD, ויצירת מקום לתגובות בריאות יותר.

טיפול באתגרים הנילווים לפוסט טראומה:

שימוש לרעה באלכוהול וסמים:

ACT מכירה בקשר המורכב והנפוץ בין טראומה לשימוש בסמים ובאלכוהול. על ידי טיפול בגורמים השורשיים, הטמעת מיומנויות ומתן מנגנוני התמודדות חלופיים, זה עוזר לאנשים לבנות חוסן ובסיס בר-קיימא להחלמה.

חֲרָדָה:

חרדה מתקיימת לעתים קרובות יחד עם PTSD פוסט טראומה. ACT מציידת אנשים במיומנויות מיינדפולנס וקבלה לניהול והכלה של חרדה, ומקדם תגובה רגשית מאוזנת לטריגרים.

דִכָּאוֹן:

ACT מתייחס לדפוסים הקוגניטיביים והרגשיים הקשורים לדיכאון, מתוך קבלה וחמלה, תוך שימת דגש על פעולות מבוססות ערכים. גישה פרואקטיבית זו מעצימה אנשים ליצור חיים עשירים במשמעות ובמטרה.

לחבק את הצד האנושי:

חיבור ותמיכה:

הקשר הטיפולי הוא מרכזי ב-ACT. בניית קשר אישי, אמיץ ובוטח עם המטפל מספקת את התמיכה הדרושה לאנשים לחקור את הטראומות והאתגרים שלהם בסביבה בטוחה.

העצמה באמצעות ערכים אישיים:

ACT מעצימה אנשים על ידי עידודם להגדיר וללכת אחר הערכים שלהם. תהליך זה מטפח תחושת שליטה והכוונה, שהן מרכיבים חיוניים בהתגברות על האתגרים הרב-גוניים של תחלואה נלווית.

סיכום:

המסע לעבר ריפוי מ-PTSD ואתגרים הנלווים לה הוא מסע ייחודי ואישי. טיפול ב-ACT מכיר באינדיבידואליות של חוויותיו של כל אדם ומתאים את הגישה שלו לטיפול באתגרים השונים של התחלואה הנלווית לה. על ידי אימוץ מיינדפולנס, קבלה ומחויבות מונעת ערכית, ACT עומדת כמגדלור של תקווה, המנחה אנשים לעבר חיים שמתעלים מעל טראומה, וטפחת חוסן ומציאת משמעות חדשה. הטיפול ב ACT נעשה כעבודת צוות של המטפל והמטופל.ת, כך שאתם לא לבד במסע הזה אל הריפוי ויצירת חיים חדשים.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.