פיתרון בעיות וניווט בין אתגרי החיים: הגישה המשולשת

החיים מציבים לנו לעתים קרובות בעיות ואתגרים לא צפויים, מצבים שעלולים להיראות בלתי עבירים או בלתי פתירים במבט ראשון. עם זאת, בתוך המורכבות של האתגרים והמצוקות האלו קיימות תמיד אפשרויות בחירה, והכרה בהן יכולה להיות המפתח לפיתרון הבעיות ויצירת חיים משמעותיים ומספקים יותר.

שלושת אפשרויות הבחירה הקיימות בכל פיתרון בעיות

  1. פיתרון בעיות – אסטרטגיית היציאה:
    פשוט לקום ולעזוב מצב מאתגר אולי נראה כמו בחירה ברורה, אבל זה לא תמיד אפשרי בפועל. למרות ש"פשוט לעזוב" לא תהיה אופציה אפשרית עבור כולם, חשוב להעריך אם הנסיבות שלך מאפשרות חלופה זו. אם אתם מוצאים את עצמכם במערכת יחסים עתירת עימותים, בעבודה מתסכלת או לא מספקת, חיים בשכונה לא טובה או חיים באזור מוכה סכסוכים, חשבו אם חייכם יכולים לפרוח במקום אחר.
  2. פיתרון בעיות – חיים אותנטיים:
    להישאר ולהתאים את הפעולות שלך עם הערכים שלך היא בחירה בעלת משמעות עמוקה. הדבר כרוך בעבודה פרואקטיבית לשיפור המצב תוך הכרה ואימוץ הכאב המובנה הנלווה לקיום הבעיה או האתגרים. זוהי מחויבות לשינוי חיובי, מתוך הכרה בכך שקשיים מתמשכים הם חלק בלתי נמנע מהצמיחה. עם זאת, ההחלטה להישאר אין פירושה להיכנע להתנהגויות לא יעילות שרק מחמירות את המצב, אלא לקחת אחריות באומץ ולפעול במחוייבות לערכים האישיים שלנו לשיפור המצב.
  3. פיתרון בעיות – מלכודת חוסר היעילות:
    להמשיך ככה, בלי לשנות כלום: אפשרות זו, למרבה הצער, באה באופן טבעי לרבים מאיתנו. לנוכח מצוקות, ואתגרים, בניסיוננו למתוא פיתרון לבעיות, אנו מוצאים את עצמנו לעתים קרובות מרותקים למחשבות ורגשות מטרידים, המובילים אותנו להמנעויות, לכניעה לפחד או לאי הנוחות ולבסוף מביאים אותנו לנתיבים תבוסתניים והרסניים. דפוסים אלה יכולים להשאיר אותנו תקועים, מתוסכלים וממורמרים או, גרוע מכך, להחמיר את המצב.

הדרך לחיים טובים יותר:

המסע האמיתי לעבר חיים טובים יותר טמון באפשרות השנייה. עסקו באופן פעיל בכל מה שאתם יכולים כדי לשפר את מצבך. מובן, אושר עשוי להיות חמקמק בנסיבות מאתגרות, וללא ספק תתמודדו עם מחשבות ורגשות כואבים. לכן, ההיבט השני של בחירה זו הוא מכריע: לפנות מקום "בפנים" למחשבות ולכאב הבלתי נמנעים. אפשרות זו מצריכה רכישת מיומנויות חדשות כדי להפחית את ההשפעה של מחשבות ורגשות מטרידים, לשלול מהם את כוחם עלינו. על ידי רכישת המיומנויות האלו, אתם עשויים להשתחרר מאחיזתם, וכך לאפשר מקום לצמיחה, חוסן וקיום משמעותי יותר.

כיצד ACT יכולה להדריך אותך:

טיפול בקבלה ומחויבות (ACT) הוא בן לוויה רב ערך בדרך לחיים טובים יותר. על ידי אימוץ העקרונות של ACT, אתם משיגים את הכלים לפיתרון בעיות ולנווט דרך אתגרים בלתי צפויים בעמצאות, חוסן ותשומת לב. ACT מעצימה אותך לקבל מחשבות ורגשות קשים תוך שמירה על מחויבות לפעולות התואמות לערכים שלך. באמצעות גישה טרנספורמטיבית זו, אתם יכולים לשחרר את עצמכם מאחיזת הפחד וההמנעות, אל טיפוח הצמיחה האישית, חוסן וקיום משמעותי יותר.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.