היתרונות של חשיפת ACT על פני החשיפה המסורתית של הפחתת עוצמת החרדה

האשליה של הפחתת החרדה: מבט מקרוב על חשיפה מסורתית

טיפול בחשיפה, נחשב כחלק מרכזי במסגרת הטיפול בהפרעות חרדה במרבית הגישות הטיפוליות. באופן מסורתי הטיפול בחשיפה ממוקד בהפחתת עוצמת החרדה על ידי התמודדות חוזרת והדרגתית עם מצבי פחד. אבל המציאות מורכבת יותר ממה שהנחת היסוד הפשוטה הזו מציעה. האם הפחתת רמת החרדה כשלעצמה אכן מספיקה ליצר שינוי משמעותי בחיי המטופל.

מעבר לפני השטח: הבנת חרדה והתנהגות

למרות תפקידה המכריע בטיפול בחרדה, מסתבר כי חשיפה מסורתית אינה מבטיחה שינוי בתפקוד או בדפוסי ההתנהגות של המטופל, זאת למרות למרות רמות החרדה המופחתות. חרדה, הטבועה עמוק בפסיכולוגיה שלנו, ועוצמתה אינה משמשת כמתג הפעלה/כיבוי של תגובה, התנהגות או תפקוד. כדי לייצר קשר בין החשיפה לחרדה ולהתנהגות נדרשת פרספקטיבה אחרת.

החוליה החסרה: מחשיפה מסורתית אל חשיפת ACT ולשינוי התנהגותי

חשיפה מסורתית נועדה לעתים קרובות להפחית חרדה, אך מחקרים עדכניים מצביעים על פער וחוסר הלימה בין חרדה מופחתת לבין שינויים בפועל בהתנהגות. למרות שהחשיפה מנסה להקל על המשקל הרגשי של מצבים מעוררי חרדה, היא מביאה בהכרח לתרגום ההקלה הזו לשינויים התנהגותיים משמעותיים.

כאן מגיעה חשיפת ACT, המביאה איתה גישה מזוית שונה לחלוטין בטיפול. המטרה המובילה בגישת החשיפה בטיפול ACT היא לוא דווקא הפחתת החרדה אלא יצירת גמישות קוגניטיבית – כלומר היכולת לשים לב למחשבות ולרגשות מאתגרים, להכיר בקיומם, להכיל אותם בלי שיפוטיות כפי שהם, וזאת תוך כדי פעולה בהלימה עם הערכים של האדם, ובעצם לעשות את מה שחשוב באמת. בניגוד לשיטות המסורתיות, חשיפת ACT פועלת מעבר להורדת חרדה בלבד; היא מכירה בכך שאין די בכך בכדי לערוך שינוי אמיתי ומשמעותי בחיים.

מעבר למיומנות לשים לב למחשבות ולרגשות הקיימים, בלב החשיפה של -ACT נעשה התרגול לתת למחשבות ולרגשות אלו מקום להתקיים כפי שהם תוך קרקוע בהווה, במציאות שסביבנו. מודעות מכוונת ופעילה זו בתוך עולמנו הפנימי מסייעת בהשגת שליטה על התגובות והפעולות שלנו. 

חשיפת ACT הופכת למסע דינמי למודעות עצמית ולעשייה, השילוב של גמישות קוגניטיבית, נכונות להתמודד עם אי נוחות ושליטה מודעת על תגובות ופעולות מגדירים את היתרונות הייחודיים של חשיפת ACT. לא מדובר רק על הפחתת החרדה; מדובר על רכישת המיומנות להתחבר באופן אותנטי לעולמנו הפנימי והחיצוני כאחד, תוך טיפוח שינוי התנהגותי מתמשך המוביל לתחושת מימוש ורווחה כללית.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.