הימנעות מטיפול בזמן מלחמה, שחיקת אמון בממסד ומתח כלכלי

בעיצומה של מלחמה, כשהעולם אפוף אי ודאות ופחד, חיפוש אחר תמיכה בבריאות הנפש עשוי להיראות כמו אתגר בלתי עביר. משבר המלחמה מביא לא רק איומים פיזיים אלא גם גובה מחיר מרווחתם הנפשית של אנשים. בנוסף, כאשר האמון בממסד, במנהיגות או במדינה נשחק, הרתיעה מלבקש עזרה מתגברת. אי הוודאות והלחץ הכלכלי, אם כי אינם בהכרח הגורמים העיקריים, מוסיפים רובד נוסף של מורכבות לתהליך קבלת ההחלטות. בפוסט זה בבלוג, נפרט את הסיבות המרכזיות מאחורי ההיסוסים לחפש טיפול ומה ניתן לעשות כדי להתגבר על האתגרים הללו.

1. אמון שנשבר:

הכאוס של המלחמה מוביל לרוב להתמוטטות האמון. אנשים עלולים להתקשות לסמוך על מערכת שהם תופסים שאכזבה או הפקירה אותם. שחיקת אמון זו יכולה להתרחב גם למקומות אחרים שאינם בהכרח קשורים ובניהם גם שירותי בריאות הנפש השונים, ולהשאיר אנשים ספקנים לגבי היעילות והסודיות של פנייה לעזרה.

2. חשש מפני הסטיגמה:

בהקשר של מלחמה, הסטיגמה הקשורה לפנייה לטיפול עלולה להתעצם. מעבר לכך ישנה אמונה רווחת שהכרה במאבקים רגשיים היא מותרות שאי אפשר להרשות לעצמן במהלך משבר כמו מלחמה. אנשים עשויים לחשוש שפנייה לטיפול נפשי עלולה להיראות כצעד אנוכי או כחוסר נאמנות או הסחת דעת מהסוגיות החברתיות ה"אמיתיות" הגדולות יותר העומדות על הפרק.

3. חוסר אונים נתפס:

המלחמה מפשיטה מאנשים את תחושת השליטה והמסוגלות שלהם. פנייה לתמיכה ולטיפול עשויה להיתפס כהודאה בחוסר אונים, צעד שחלקם עלולים להתקשות לנקוט בו כאשר הם מתמודדים עם אתגרים משמעותיים.

4. מתח כלכלי:

אמנם לא בהכרח הגורם העיקרי, אבל הלחץ הכלכלי יכול להיות גורם משמעותי. הפחד מחוסר ביטחון כלכלי יכול להרתיע אנשים מלפנות לטיפול. דאגות לגבי העלות של טיפול נפשי, יחד עם האתגרים הכלכליים המיידיים של מלחמה, עשויים לתרום לחוסר הרצון לתת עדיפות לרווחה הנפשית.

מדוע כדאי לפנות לטיפול ולא להמנע ממנו בזמן מלחמה או משבר:

אל מול האתגרים האדירים הללו, פנייה לטיפול הופכת למגדלור ועוגן של תקווה וחוסן. דווקא מתן עדיפות לרווחה הנפשית בעיתות לחץ ומצוקה חיונית ביותר ומסייעות לתיפקוד תקין, ממוקד ומועיל, הן לאדם והן לסביבתו.

הדרכה מקצועית:

מטפלים יכולים לספק הדרכה מקצועית המותאמת לאתגרים הייחודיים שמציבה המלחמה ותוצאותיה. הם מציעים מרחב בטוח שבו חוויות מקבלות תוקף, מטפחים אמון ויוצרים בסיס לריפוי.

העצמה וחוזק:

רחוק מלהיות סימן לחולשה, פנייה לטיפול היא אקט של העצמה וכוח. מטפלים יכולים להדגיש נרטיבים המדגישים את האומץ הנדרש כדי להכיר במאבקים של האדם ולפעול באופן פעיל לריפוי.

אפשרויות נגישות:

טיפול יכול להתבצע גם בפלטפורמות מקוונות (אונליין) כמו זום המספקות אפשרויות נגישות לטיפול גם מרחוק או כאשר קשה להגיע לקליניקה מכל סיבה. הדבר נכון ואפקטיבי במיוחד במצבי חוסר ודאות או חשש "להסתובב בחוץ", ובכך, טיפול מרחוק מאפשר לאנשים לתעדף את בריאותם הנפשית מבלי לפגוע בבטיחות או בפרטיות.

בתקופות של מלחמה, אמון שנשחק ולחץ כלכלי, פנייה לטיפול היא לא רק אופציה; זהו צעד רב עוצמה לקראת החזרת שליטה על הרווחה הנפשית שלך. זכרו, אתם לא לבד, והדרך לריפוי מתחילה בהכרה בכוח והאומץ הנדרשים כדי לחפש תמיכה מקצועית.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.