כוחות-העל הרגשיים שלנו: FFF – הילחם, קפא ברח בתוספת Fawn (עופר במבי)

בואו נתעמק במורכבות של ערכת הכלים הרגשית שלנו כגיבורי-על, נתאר את התגובות הנודעות של "הילחם, ברח, קפא", ונציג תוספת ניואנסית – תגובת ה"פאון" (עופר או במבי). יחד נחקור את העולם הדינמי של רגשות ותגובות! הבנת המנגנונים האלו או כוחות העל האלו הם יסוד חשוב בשינוי שכל טיפול ACT או CBT עשוי להביא.

תגובת FFF ההילחם, ברח או קפא: ניווט במדבר החיים

דמיינו שאתם מנווטים ביער הסבוך של החיים כשלפתע מופיע דוב מטפורי – אתגר שמפעיל את התגובה העוצמתית של "הילחם, ברח, קפא". מערכת גיבורי-העל של הגוף שלך נכנסת להילוך גבוה, דופק לב, התכווצות השרירים והאנרגיה עולה. המנגנון העתיק הזה מכין אותך להתמודד עם חזיתית כמו לוחם אמיץ, לברוח בזריזות, או לעמוד במקום כמו פסל בתקווה להפוך לבלתי נראה ולהרוויח זמן. למרות שהמנגנון הזה הוא מושלם לניווט באיומי השרדות אמיתיים, הוא לא תמיד התגובה היעילה ביותר כאשר מתמודדים עם מצבי לחץ יומיומיים כמו ראיון עבודה או כיבוש יעדים אישיים.

תגובת ה-Fawn (עופר / במבי): יצירת הרמוניה כעוזר השלום הידידותי

עכשיו, בואו נציג את תגובת ה"פאון" או בעברית עופר או במבי, תגובת גיבור-העל הידידותי שלך משכין השלום. דמיינו שאתם מוצאים את עצמכם במצב שבו דברים מרגישים מעט מתוחים, או שמישהו אחר נראה מוטרד. התגובה הכהה הופכת אותכם לזיקית המתחשבת, מסתגלת כדי לשמור על השקט והביטחון. אולי תחצו את המייל הנוסף כדי לרצות, תגידו כן לדברים שלא הייתם עושים בדרך כלל או תתאימו את ההתנהגות שלכם כדי להבטיח את האושר של כולם על חשבונכם. לדוגמה, דמיינו תרחיש שבו חבר מציע מסעדה שאינכם אוהבים. במקום להביע את הסלידה שלכם, אולי תסכימו לרצות אותם ולשמור על הרמוניה בקבוצה.

בחינת תגובת ה-FFF הבסיסית בתוספת Fawn – F

כעת, בואו נרחיב את ההבנה שלנו לתגובת ה-FFF הבסיסית (הילחם, ברח, קפא) עם F נוסף. "Fawn" (עופר או במבי), במהותה, היא אסטרטגיית הישרדות חברתית. היא כרוכה בהתנהגות מסתגלת, נכונות לרצות או להסתגל לציפיות של אחרים כדי להבטיח הרמוניה חברתית המשקפת מקום בטוח. תגובה זו נעוצה בשאיפה לחיבור וקבלה חברתית ושמירה על האיזור הבטוח. למרות שהסתגלות חברתית היא חיובית בדרך כלל, חיוני להגיע לאיזון ולהבטיח שהתנהגות מרצה לא תוביל להקרבה של הצרכים שלך או של האותנטיות שלך. המפתח טמון בהסתגלות מבלי להתפשר על ערכי הליבה שלך.

יצירת איזון של גיבורי-על: הכוחות הייחודיים שלך בפריחה מלאה

בסאגה זו של רגשות, אתם יכולים לפתח את מיומנות כוח-העל שלכם לבחור את המהלך הטוב ביותר עבורכם בכל מצב. בין אם אתם מתכוננים לעימות כמו לוחם, לוקחים אוויר, נמנעים מעימות או בוחרים להיות להיות משכני השלום הידידותיים, הבחירה יכולה להיות שלכם. אתם גיבור-העל האולטימטיבים בסיפור שלכם, מנווטים בין פיתולי החיים עם סט של כוחות שנוצרו באופן ייחודי עבורכם.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.