7 אוקטובר 2023, מה נורמאלי להרגיש ומתי הזמן לפנות לטיפול

לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, אנשים רבים עשויים להרגיש רגשות עוצמתיים במיוחד כמו חרדה גדולה, ריקנות ודיכאון. זה לגמרי נורמלי להרגיש ככה אחרי שחווים מצב כל כך קשה. חשבו על הרגשות האלה כעל אורחים לא רצויים שצצו במפתיע – הם יכולים ללהכניס אותנו לסוג של הלם, אבל הכרה בהם היא הצעד הראשון. האם מה שאתם מרגישים זה נורמאלי ומתי הזמן לפנות לטיפול?

הבנת הרגשות שלך:

תחושות חרדה, ריקנות, דיכאון או חוסר ודאות לגבי היציבות והביטחון האישי היא תגובה נפוצה למי שחווה באירועים קשים ומפתיעים כמו אירועי ה-7 באוקטובר. זה כאילו המצפן הרגשי שלך מנסה להבין עולם שהיה ברור ויציב ושנראה פתאום לא בטוח ומפחיד. חשוב שתדעו שאתם לא לבד בתחושה הזו. זו התחושה הנורמלית והצפייה שרוב האנשים מרגישים בעת כזו (גם אם אינם מודים בכך או מדברים על זה עם אחרים).

אובדן האמון בבטיחות וביציבות:

דמיינו את הבטיחות והיציבות כגשר יציב שפעם בטחתם בו. אירועי ה-7 באוקטובר עשויים להרגיש כמו סערה שהרעידה את הגשר הזה, מה שגרם לו להיראות פחות אמין. זה פשוט לגמרי בסדר להרגיש שהאדמה מתחתיך זזה לאור האירועים הקשים שנחשפנו אליהם בין אם במישרין ובין אם רק שמענו עליהם.

רגשות של בגידה ונטישה:

להרגיש נבגדים ונטושים אחרי אירועים טראומטיים כאלה זה כמו לגלות שחבר קרוב איכזב אותך. העולם עשוי להרגיש פחות אמין, וזה טבעי לפקפק באמינות של מערכות יחסים ומערכות במיוחד אם סמכנו עליהן ושעת האמת נוכחנו לדעת שאלו לא היו לצידנו נזקקנו להם.

סימנים לבקש עזרה מקצועית:

אם אתם מגלים שרגשות אלה מקשים על התפקוד בחיי היומיום שלכם בעבודה או בלימודים, משפיעים על מערכות היחסים שלכם או גורמים למצוקה מתמשכת, כדאי לכם לפנות לתמיכה מקצועית של מטפל CBT או ACT. סימנים שזה הזמן לפנות למטפל מקצועי הם:

חרדה מתמשכת: אם דאגות ופחדים מתעצמים, הופכים טורדניים ומפריעים בהתמדה בפעילויות היומיומיות שלכם.

בידוד: אם אתם מרגישים יותר ויותר לבד, מתכנסים בעצמכם או שאתם מנותקים מאחרים.

אם אתם מרגישים שינויים בדפוסי השינה או האכילה: שיבושים משמעותיים בשינה או בתיאבון עשויים להצביע על צורך בתמיכה נוספת.

מחשבות חודרניות או טורדניות: אם אתם חווים מחשבות חודרניות, טורדניות ומציקות הקשורות לאירועי ה-7 באוקטובר שלא נותנות מנוח.

התנהגויות הימנעות: אם אתם מרגישים שאתם רוב הזמן עושים מאמץ גדול כדי להימנע מלהיזכר באירוע הטראומטי.

קבלת עזרה מקצועית, כמו שיחה עם מטפל, מספקת מרחב בטוח לחקור, להבין ולהתמודד עם הרגשות הללו. מטפל מקצועי יוכל לתמוך בך ללא שיפוט, יספק לך כלים בכדי לעזור לך לנווט את האתגרים הרגשיים ולמצוא דרכים לבנות מחדש תחושת ביטחון ויציבות. פנייה לעזרה היא צעד משמעותי, חזק ואמיץ שעשוי לשפר את יכולת ההתמודדות ואת החווייה האישית שלך ושל הסובבים אותך.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.