השפעת הסכנה הנתפסת מזוועות המלחמה על הדור השני לניצולי השואה

מבוא: הלך הרוח של הדור השני לניצולי השואה

גילוי נאות: אני מטפל ACT שהוא גם דור שני לניצול שואה, וכמו רבים אחרים, מוצא את עצמי בעיצומו של מצב המלחמה הנוכחי, שמשפיע על נקודת המבט וההבנה שלי בנושא מורכב זה.

החוויות והמורשת ההיסטורית של ניצולי השואה מעצבים לא פעם את הלך הרוח של צאצאיהם, הדור השני לניצולי השואה. בהקשר זה, להחלטה להרחיק את המשפחה למדינה אחרת לתקופת הסכנה, במיוחד כדי להימנע מלחזור על טעויות העבר, עשויות להיות השפעות עמוקות. החשיפה לזוועות מתמשכות המזכירות את השואה, יחד עם התפיסה המתמדת של סכנה, משפיעה עמוקות על תגובותיהם ובחירותיהם הרגשיות, במיוחד כאשר הם מתמודדים עם זוועות מחרידות נוסח דאעש והנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה. מאמר זה בוחן את יחסי הגומלין המורכבים בין טראומה היסטורית, השפעות דוריות והמציאות הנוכחית איתה מתמודדים ניצולי הדור השני.

השפעות על הלך הרוח של הדור השני של ניצולי השואה

מקבילות היסטוריות: הדור השני לניצולי השואה עשויים ליצור הקבלות בין עידן טרום השואה למצב הנוכחי, במיוחד כאשר הם עדים לסימני אזהרה מוכרים. זה יכול להגביר את הפחד ותחושת הדחיפות שלהם להגן על משפחתם.

עוצמת הפחד והחרדה: עדות לזוועות מתמשכות וחיים במצב של סכנה תמידית יכולים להעצים את הפחד והחרדה שחווים בני הדור השני. הדחיפות להגן על משפחתם עלולה להוביל למצוקה רגשית מוגברת.

תגובות רגשיות עזות: עדות לזוועות יכולה לעורר תגובות רגשיות עזות, כגון כעס, עצב וייאוש. תגובות רגשיות אלו יכולות להיות מכריעות ולהניע עוד יותר את ההחלטה לעבור לקום מרוחק כדי להבטיח את שלומם של משפחתם.

תחושת אחריות ופחד מחזרה על היסטוריה: הידע על זוועות העבר יכול להחדיר תחושת אחריות חזקה להבטיח את שלומם של משפחתם. ההחלטה לעבור לעתים קרובות מונעת מהאמונה שזה ישמור על יקיריהם מפגיעה אפשרית, תוך התאמה עם התפיסה שלהתמהמה ולא לברוח בזמן בעבר הייתה טעות חמורה שהסתיימה באסון בלתי נתפס. הפחד הזה שההיסטוריה תחזור על עצמה הופך להיות מניע רב עוצמה.

השפעת טראומה דורית והשפעות אפיגנטיות: ההתנהגות וקו המחשבה של הדור השני נובעים מהשפעה העמוקה של טראומה דורית. טראומה תורשתית זו לא רק מעצבת את התגובות הרגשיות שלהם, אלא גם עשויה להיות בעלת השפעות אפיגנטיות, המשפיעות על הנטייה הגנטית שלהם על סמך הזוועות שעברו הוריהם.

רגשות מורכבים: ההחלטה לעבור רחוק למקום רחוק מהסכנה יכולה להיות כרוכה ברגשות מורכבים, כולל חרדה, אשמה ותחושת דחיפות. זו בחירה קשה עם השלכות רגשיות עמוקות.

היסטוריה משפחתית טראומטית – סיכום ומסקנות

בהקשר של דור שני לניצולי שואה או כאלה שהושפעו מהיסטוריה משפחתית טראומטית דומה, ההחלטה לקחת את משפחתם למדינה אחרת כדי להימנע מחזרה על טעויות לפני השואה משפיעה באופן משמעותי על הלך הרוח שלהם. הם משווים הקבלות היסטוריות, מעצימים את הפחד והחרדה שלהם, וחווים תגובות רגשיות עזות, במיוחד כאשר הם מתמודדים עם זוועות מטלטלות דוגמת מעשי דאעש והנאצים. תחושת האחריות החזקה שלהם, המונעת מהפחד שההיסטוריה תחזור על עצמה, יכולה להניע עוד יותר את החלטתם. ההתנהגות ודפוסי החשיבה של הדור השני מושפעים עמוקות מטראומה דורית, אשר עשויה להיות לה גם השפעות אפיגנטיות. מורשת זו, בשילוב עם הנסיבות של ימינו, גורמת לרגשות מורכבים המנחים את הבחירות שלהם. יחסי הגומלין בין היסטוריה, טראומה דורית ומציאות עכשווית מעצבים את תגובותיהם לסכנה הנתפסת.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.