עלים בזרם הנחל

תרגיל מיינדפולנס לשחרור מחשבות

תרגול מיינדפולנס עלים צפים בזרם זה מזמין אותך להתבונן במיינד שלך, לחזק מיומנויות של קשיבות ולאפשר למחשבות לבוא וללכת מבלי להתקע בהן. התרגיל מחדד את המיומנות לשחרר את השיפוטיות, והדאגה או את הצורך לעסוק מבלי להרפות בבמחשבות ופשוט להתבונן בהם בסקרנות מבלי לכבול אותם למעגל קסמים קטסטרופלי החוזר על עצמו. 

על ידי קשיבות, תשומת לב, סקרנות והתבוננות מהצד במחשבות שלך ניתן ללמוד לראות מחשבות כפי שהן באמת – פשוט מילים ותמונות שיכולות לעבור הלאה.

תרגיל עלים בזרם

שבו במצב נינוח, הניחו את שתי כפות הרגליים על הרצפה, הזדקפו מעט וסגרו את העיניים או התמקדו בעדינות במקום קבוע בחדר (זה יכול להיות חפץ פשוט, קצה השולחן, פינה בשטיח וכו').

דמיינו את עצמכם עומדים על גדות נחל מביטים במים הזורמים בעדינות ועליהם צפים עלים. 

בדקות הקרובות, שימו לב למה עובר לכם בראש, קחו כל מחשבה שעוברת בראש שלכם והניחו אותה על אחד העלים הצפים בנחל ואפשרו לה לצוף יחד איתו בזרם. שימו כל מחשבה שעולה, ללא שיפוטיות וללא הפרדה בין מחשבה טובה לרעה, מחשבה מהנה או כואבת, משמחת או עצובה, פשוט הניחו כל מחשבה שעוברת בראש על עלה משלה ותנו להם לצוף יחד.

אם המחשבות מפסיקות או נעצרות, המשיכו לצפות בזרם המים ובעלים הצפים. במוקדם או במאוחר, המחשבות יתחילו שוב לעבור בראש.

אפשרו לזרם המים בנחל לזרום בקצב שלו. אל תנסו להאט או להאיץ את קצב זרימת המים בכדי להעביר או לעכב את המחשבות. אל תנסו לזרז את העלים או "להיפטר" ממחשבות "רעות" או למשוך זמן עם מחשבות "טובות". אפשרו לעלים ולמחשבות שעליהם לצוף, לבוא וללכת בקצב שלהם.

אם עולות לכם מחשבות האומרות לכם שהתרגיל "מיותר", "טיפשי", "משעמם", "לא עובד לי" או "אני לא מצליח", הניחו גם את המחשבות האלה על עלים ותנו להם לזרום יחד. 

אם עלה נתקע במערבולת או בגדות הנחל, אפשרו לו להסתובב במקומו עד שהוא ישתחרר מעצמו ויחזור לצוף על זרם המים. אם מחשבה חוזרת ועולה שוב ושוב, שימו אותה שוב על עלה ותנו לה לצוף איתו בזרם. 

אם מתעוררת ועולה תחושה או הרגשה קשה, לא נוחה או אפילו כואבת, פשוט קבלו אותה כפי שהיא. שימו לב לתחושה שעולה וצצה, האם זו תחושה של כאב, עצב או חשש אולי של שעמום או חוסר סבלנות, האם זו תחושת תסכול, אשמה או בדידות. ואולי דווקא עולה תחושה נעימה של נוחות, רוגע. אל תנסו לשלוט בתחושה פשוט שימו לב אליה, הבחינו בשם שלה, "הנה באה חרדה" או הנה עולה שעמום" ואז הניחו גם אותה על עלה בנחל ואפשרו להם לצוף יחדיו בזרם.

מדי פעם, המחשבות שלכם עלולות לתקוע אותכם ולהסיח את דעתכם מלהיות נוכחים, קשובים וממוקדים בתרגיל הזה. זה לגמרי צפוי ונורמלי. ברגע שתשימו לב שזה קורה, פשוט החזירו את תשומת הלב בעדינות לתרגיל והמשיכו לשים לב למחשבות שעוברות לכם בראש והניחו אותם על העלים הצפים.

לקראת סיום התרגיל, מחשבות באות והולכות, ויש חלק בכם ששם לב לכל מחשבה כשהיא צצה וכשהיא נעלמת. נשתמש בחלק הזה שבכם לחזור עכשיו לחדר, שימו לב מה אתם רואים סביבכם, אילו צלילים אתם שומעים, מה אתם מריחים. שימו לב לגוף שלכם, הזיזו את הידיים והרגליים שלכם, המתחו בעדינות, חיזרו לגוף שלכם, שימו לב לתחושה בגוף שלכם, שימו לב מה אתם עושים, שימו לב לרגש, שימו לב מה עובר לכם בראש. יש חלק בכם שיכול להבחין בכל דבר.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.