מה לוכד ותוקע את המחשבות שלי – קרסי המחשבות

לעיתים המחשבה שאני מקבל מהמיינד, מאותו דיקטטור שיושב לי בראש, מלחיץ, מטריד ומחלק לי פקודות, גורמת לי לפעול בדרך שמרחיקה אותי מהבנאדם הזה שאני רוצה להיות, או מהמקום הזה שאני רוצה להיות בו. כדאי לשים לב מה תוקע את המחשבות ומסיט אותי ממה שהייתי רוצה או צריך לעשות.

הדברים שתוקעים את המחשבות יתחלקו בד״כ לארבע נושאים:

  1. מסע בזמן
  2. שיפוטיות
  3. סיבות
  4. חוקים

מסע בזמן

כשאנו מתרחקים מההווה, נתלשים מהרגע הזה ומוצאים את עצמנו חיים בעבר, או חיים בעתיד, אנו הופכים להיות נוסעים בזמן. העבר לא קיים, קיימת רק ההתייחסות שלנו כלפי העבר, מחשבות וזכרונות. גם העתיד לא קיים, עדיין לא התרחש והוא קיים רק במחשבות ובציפיות שלנו.

בפועל קיים רק הרגע הזה, וכל היתר הן רק מחשבות. כמובן שיש ללמוד מהעבר ולתכנן לעתיד, אך לא לעבור לחיות בהם. כשאנחנו נתקעים במחשבות של מסע בזמן, אנחנו נסחפים אל מציאות אלטרנטיבית שאינה קיימת אלא רק במחשבות שלנו.

אם נחייה בעבר, במקרים רבים נמצא את עצמנו בדיכאון.

אם נחייה בעתיד, במקרים רבים נמצא את עצמנו בחרדה.

שיפוטיות

רובנו רגילים לחשוב ב"טוב ורע", "שחור ולבן", "נכון ולא נכון", "ראוי ולא ראוי", צודק או לא צודק", ומוצאים את עצמנו שיפוטיים, משווים וביקורתיים. זה יכול להיות כלפי אחרים, אך במקרים רבים גם כלפי עצמנו, כלפי העבודה, החיים עצמם ואפילו כלפי הרגשות או המסוגלויות שלנו, היכולות שלנו, הנראות שלנו והמעשים שלנו. השיפוטיות, ההשוואה לאחר והביקורתיות הללו מובילים לרוב לתחושות אשמה, בושה, זלזול, בדידות, חרדה ודכדוך. שיפוטיות יתר עלולה להביא אותנו להתעללות והלקאה עצמית.

סיבות

סיבות הם ההצדקות להתנהגות ולפעולות או לחוסר הפעולות והדחיינות שלנו. מחשבות של "למה לא כדאי" ו"למה אני לא יכול" כמו "עכשיו זה לא זמן טוב כי…" או "עשיתי ככה כי…" משמשות אותנו לעיתים כתירוצים המצדיקים הימנעות ממצבים לא נוחים או מתחושות לא נעימות.

חוקים

חוקים על איך אני או האחרים צריכים לחשוב או להתנהג או איך העולם עצמו צריך להיות. ניתן להבחין בחוקים האלה בתוך המחשבות כאשר אנו משתמשים במילים כמו "צריך, אמור ל…, חייב, אסור, נכון או לא נכון, תמיד או אף פעם. 

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.