אפליקציות הכרויות, דימוי עצמי, דיכאון, חרדה והתמכרויות

התסכול מאפליקציות ההכרויות

אפליקציות הכרויות עשויות לתת מענה מצויין למציאת בן או בת זוג בעידן בו האינטראקציות החברתיות האחרות פוחתות (במיוחד בעידן הקורונה) וכמובן עשויות להקל על אלו מאיתנו בעלי חרדה חברתית. אם כך, מדוע ישנם הרבה משתמשים מתוסכלים, כאלה שהאפליקציות "לא עובדות" להם במקרה הטוב ועלולות לפגוע בדימוי העצמי שלהם, לגרום לחרדה, לדיכאון ואפילו להתמכרות במקרה הפחות טוב.

הדחיות באונליין גורמות לתחושה אמיתית

תרבות התקשורת באפליקציות היא קשוחה ולעיתים פוגענית, התעלמות חוזרת מפניות או אחרי דייט ("גוסטינג")  נפוצה מאוד ועלולה לפגוע עמוקות. אם בעולם ה"אמיתי" היית יכול לחוות סירוב אחד או שניים בערב, בעולם האפליקציות ניתן לחוות מספר רב של סירובים/התעלמויות/עלבונות ברצף.תופעה כזו עלולה להכות בדימוי העצמי ולהגביר את החרדה.

פגיעה בדימוי עצמי ובדימוי גוף כשמחליקים אותך

מחקרים מצאו כי כאשר משתמשים חווים שוב ושוב ש"מחליקים" ("Swiping") אותם, הם עלולים לפתח פחות שביעות רצון מגופם, לגלות מודעות יתר וביקורת למראה שלהם. לאחר זמן מה המשתמשים עלולים לחוש חסרי אישיות, חסרי ערך וניתנים להחלפה בקלות מאחר ותמיד יש אולי משהו יותר טוב מעבר לפינה (בהחלקה הבאה).

התמכרות לאפליקציות היכרויות ותוצאותיה

שילוב של תחושת בדידות עם חרדה חברתית עלולים לייצר התמכרות לאפליקציה עד רמה של פגיעה משמעותית בתפקוד, פגיעה בעבודה או בלימודים. המשתמשים עלולים להעביר זמן רב, הולך וגדל בשיטוט באפליקציה בניסיון למצוא את מבוקשם ולהרגיע את תחושת הבדידות או הערך העצמי באובססיביות. בסופו של דבר נותרים חלק ממשתמשים אלו בתחושת ריקנות ודכדוך ואפילו דיכאון.

מתי כדאי לשקול פנייה למטפל ACT LI CBT 

כאשר השימוש באפליקציית הכרויות מתחיל להרגיש אובססיבי, או מגביר את תחושת הבדידות והפגיעה בערך העצמי או כאשר יש תחושה של "משיכת זמן" בצ'אט אונליין במקום להפגש בעולם האמיתי וכמובן כאשר מורגשת פגיעה בתפקוד (עבודה/לימודים/חוסר ריכוז) כדאי לשקול פנייה למטפל ACT או מטפל CBT. יחד עם המטפל תוכלו לעבוד על אסטרטגיות שימוש באפליקצייה

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.