האם חמלה עצמית טובה לכולם?

נהוג לחשוב כי חמלה עצמית גורמת להרגשה טובה, לשחרור ומאפשרת פתח לתיפקוד אדפטיבי, כלומר כזה שתואם את הסיטואציה. למרות שגם מטפלי ACT או CBT רבים מאמינים כך, לא תמיד הדבר נכון ולעיתים חמלה עצמית אף גורמת לעוד לחץ ואפילו חרדה לחלק מאיתנו.

לרובנו קל יותר להיות טוב לב ולתת חמלה לאחרים מאשר לעצמינו, אנו מתנהגים בסטנדרט כפול כלפי עצמנו, ולעיתים אפילו מתעללים בעצמנו ומשתמשים בשפה קשה ואכזרית בביקורת ובשיפוטיות העצמית. לאנשים המתמודדים עם ביקורת עצמית קשה, שמרגישים לא ראויים או עם חשים בושה כרונית, קשה מאוד להביע חמלה כלפי עצמם והיא עלולה להרגיש לא מתאימה ואפילו היא כשלעצמה מעוררת חרדה.

חוויית חמלה עצמית ככישלון

עבור אנשים הנאבקים בביקורת עצמית גבוהה או בבושה, ניסיונות לא מוצלחים לעסוק בחמלה עצמית עלולים לעורר רגשות קשים של גועל נפש, דחייה, עצב, אכזבה, חרדה, תסכול וכעס. באופן אבסורדי, בעלי הביקורת העצמית הגבוהה עלולים לחוש בושה וביקורת עצמית עוד יותר מעצם הניסיון הלא מוצלח בביצוע החמלה העצמית, שכן "גם בזה הם לא טובים" גם בזה נכשלים…

חמלה עצמית כתהליך אמיץ

כך שאם גם אתם מרגישים לא נוח כשמעלים בפניכם את הצורך לפעול מתוך חמלה עצמית, דעו שאתם לא לבד בעיניין. חמלה עצמית היא בעצם תהליך של ההבנה שאתם אנושיים ושרבים אחרים שהיו מצויים באותה סיטואציה ובאותו הקשר בו אתם נמצאים היו חושבים, מרגישים ופועלים בדיוק באותה דרך כמוכם. חמלה היא בדיוק ההיפך מרחמים עצמיים ומחולשה, היא הצעד האמיץ הנדרש כדי להתחיל לחיות לפי מה שחשוב לכם.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.