איך מתחילים לצאת מדיכאון כשאין כח לעשות כלום

דיכאון – למה אין כח לעשות כלום

הסימנים המוכרים ביותר של דיכאון הם עייפות, חוסר מוטיבציה, חוסר אונים ותחושה שאין כח לעשות כלום. הסובבים אותנו נותרים בדרך כלל חסרי אונים בניסיונות לעודד אותנו ולטעת בנו מוטיבציה לשינוי. אמירות כמו מה הבעייה פשוט תחייך ויהיה בסדר רק מעצבנות ומדכדכות עוד יותר. אז איך בכל זאת במצב כזה אפשר להתחיל לעשות משהו בשביל לצאת ממנו?

בכולנו יש את החלק הזה הביקורתי, השיפוטי, המיואש, החלק הזה שחובט בנו ברגשות אשמה, ברחמים עצמיים ובחיפוש אחרי מה דפוק אצלינו. כשאנו נמצאים במצבים קשים החלק הזה שבנו מתחיל לדבר אלינו בלי הפסקה ומשתלט על מצב הרוח שלנו וכמובן על ההתנהגות שלנו.

כשהחלק הזה השיפוטי משתלט על ההתנהגות שלנו הוא מרחיק אותנו ממה שחשוב לנו. הכאב מפחיד, מתיש ומשתק אותנו, הוא מוביל אותנו להימנע מלפעול למימוש הדברים שאנו מאמינים בהם. אנו נכנסים למעגל קסמים שבו אנו מתרחקים מהאנשים ומהדברים החשובים לנו. ככל שאנו עושים זאת יותר כך גם מתגברים הרגשות הקשים והדיבור העצמי המתעלל ואנו מתרחקים מהחיים שהיינו רוצים שיהיו לנו.

מה חשוב לנו? – שבירת מעגל הקסמים של הדיכאון

בנוסף לחלק הזה הביקורתי שמאוד בולט במצבי החיים הקשים אליהם אנחנו נקלעים, לכולנו יש גם את החלק האכפתי, זה שכמו חבר טוב נמצא שם בשבילנו. החלק הזה הרבה פעמים מוסתר ואנו כמעט ולא שומעים אותו ברגעי משבר. בזכות החלק האכפתי הזה אנו יכולים להיזכר אפילו כשפוגשים אותנו רגעי המשבר במה שבאמת חשוב לנו. האם הבריאות חשובה? המשפחה? הזוגיות? הילדים? ההורים? החברים? העבודה? הלימודים? הפנאי? התרבות? ואלי דברים חשובים אחרים. 

כשאנו נזכרים במה שבאמת חשוב לנו, אנו יכולים להיזכר גם מדוע אנו יכולים לעמוד בכאב, בסבל ובעייפות אותה אנו חווים. הדברים החשובים האלה לא יעלימו את הכאב, הם לא יפחיתו בעצמם את הדיבור העצמי הקשה, המחשבות והדיכאון, אבל הם יתנו לנו את היכולת להכיר בהם, להכיל אותם, לתת להם מקום אך לא להיכנע להם. הם יעזרו לנו להבין מדוע למרות העייפות, התחושות והרגשות הקשות יש לנו סיבה לפעול לקראת אותם דברים.

מה אם לא מצליחים לבד? – טיפול ACT

בזמן משבר, דכדוך או דיכאון, כשאנו לא מצליחים לשים לב לצד האכפתי הזה שלנו, כדאי לפנות לעזרה מקצועית. מטפל ACT (אקט) ינחה אותנו ברכישת המיומנויות הדרושות וילווה אותנו בתהליך ליצירת חיים טובים, מלאים ומאושרים יותר. טיפול ACT נחשב לדור שלישי של הטיפולים הקוגניטיביים התנהגותיים דוגמת CBT (סיביטי). הטיפול מבוסס על מחקר מדעי רב, ונחשב לבעל שיעורי הצלחה גבוהים ביותר.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.