גל משבר נפשי בעקבות משבר וירוס קורונה

משבר וירוס קורונה הנובע מהפחד הבריאותי קיומי מהוירוס עצמו, הסגר, חששות כלכליות כבדות, גלי פיטורים, חוסר וודאות, חוסר אמינות ואמון בדיווחים הרישמיים השונים ומידע מסולף הנפוץ במדיה החברתית, מביאים עימם משבר נלווה ומשמעותי לא פחות, משבר בבריאות הנפש.

המשבר מביא לעליה חדה בפחד, חרדה, לחץ, הפרעות דחק, דיכאון ועימם פגיעה ביכולת לתפקוד אישי תקין. עליה כזו גורמת לתופעות משנה קשות החל מעליה באלימות בתא המשפחתי ומחוצה לו. עליה בנטיה אובדנית, וירידה חמורה בתפוקה אשר פוגעת בצורה ויראלית משלה במשק כולו. 

השפעת גל הדיכאון קורונה על הפרט והמשק

ידוע שתפוקת עובד כאשר הוא בדיכאון נמוכה באופן משמעותי מתיפקודו הרגיל. לכן גם החברות המעסיקות את אותם עובדים. בני המשפחה וסביבתו של המדוכא גם היא נפגעת, עלולה גם היא להתדרדר לדיכאון וכן עוד יותר יפגע המשק כולו. המשק שנפגע ישירות מהסגר יפגע שוב מאפקט הפגיעה הנפשית והמיתון יגדל עוד יותר ועלול להכנס לסחרור.

את ההשפעה של כל נפגע דיכאון על סביבתו ועל המשק אפשר לדמות לגלים הנוצרים על ידי על ידי טיפה הנופלת למים… ועכשיו דמיינו גשם של טיפות. גלים גלים המתרחבים… וכל נפגע מישני יצור גם הוא גלים משלו.. בקיצור השפעה וירלית.

מה לעשות ברמת הפרט לבלימת דיכאון קורונה

מאחר ולא נראה שהמדינה מייצרת מנגנון מספיק גדול לתמיכה בהיקף הצפוי של כמות המדוכאים ונפגעי הפרעות הדחק שיגיעו מומלץ לכל מי שבאפשרותו להגיע לטיפול כבר עם זיהוי תסמיני הדיכאון הראשוניים כדי להגדיל את הסיכוי לפתח מיומנויות התמודדות והפחתת הדיכאון לפני שזה יוצא משליטה.

טיפולים לא תרופתיים (או תומכים בכאלה) המתאימים להפחתת דיכאון, חיזוק החוסן הנפשי והיכולת לניהול תפקוד תקין בהתאם להקשר, הם הטיפולים הקוגניטיבים התנהגותיים. טיפולים בטכניקות CBT (סיביטי) ו- ACT נמצאו יעילים במחקרים רבים ונחשבים בעלי שיעור הצלחה גבוה ביחס לגישות אחרות.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT בשילוב ACT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.