בקשה שחוזרת ועולה בפני כמטפל CBT בעצימות נמוכה, ע"י חברי קבוצת שאל את המטפל היא לטיפ להורדת לחץ, מתח, חרדה או דיכאון בקלות וביעילות יחסית ומבלי שימוש בתרופות, טכניקות נשימות או מיינדפולנס. למרות שאין תשובת קסם אחת לעיניין, מחקרים שנעשו גילו ששמיעת מוזיקה מסויימת עשוייה לסייע מאוד להורדת לחץ. ירון (שם בדוי), חבר הקבוצה, שאל את השאלה הבאה:

"רונן המטפל, שלום. בתקופה האחרונה אני נמצא בלחץ גדול בגלל מספר דברים שהצטברו, עבודה, זוגיות ומצב בריאותי של בן משפחה קרוב. אני מתקשה לפעמים לתפקד מרוב דאגה ומתח ולא רוצה לקחת תרופות הרגעה. ניסיתי טכניקות נשימה למיניהן ואני לא מצליח להתחבר לזה. האם יש עוד משהו, שאפשר להתחבר אליו בקלות ושיכול לעזור להפחית את הלחץ הזה?"
ירון (שם בדוי)
[/fusion_separator]

דאגנות, לחץ, חרדה, דיכאון ומתח עלולים לפקוד את כולנו

בחיים המודרניים אנו נתקלים פעמים רבות במצבים ואירועים שמכניסים אותנו ללחץ גדול. כזה שעלול לפגוע ביכולתינו לתפקד ואף בסופו של דבר גם לפגוע בבריאותינו. כאשר דברים הופכים להיות מלחיצים בעבודה, בבית הספר, או בחיים האישיים, אפשר להשתמש בטכניקות שונות כדי ללהרגיע את העצבים.כל אחד יכול לבחור את הטכניקה המרגיע המתאימה לו, והיעילה ביותר עבורו. זה יכול להיות טכניכות של נשימות, ספירה, דימיון מודרך, מיינספולנס ומנטרות. אבל הפעם אני רוצה לספר על הטכניקה שאולי היא הקלה ביותר: שמיעת מוסיקה מרגיעה.

שימוש מוכח מדעית שמוסיקה (מסויימת) עשוייה לסייע בהורדת לחץ

מזה שנים רבות ידוע שבתרבויות שונות בעולם טיפולים בקול (SOUND) משמשים לשיפור הבריאות ואיכות החיים הפיזית והנפשית. רובנו מרגישים שמוסיקה יכולה לסייע מאוד ביותר בזמן של מתח. המוסיקה עשוייה להיות טיפולית, מנחמת ומרגיעה על ידי האזנה אליה, ריקוד לצליליה, ואפילו ביצירתה (למי שיכול).

לאחרונה מדעני מח בריטיים ערכו ניסוי מלמד וקבעו מהן המנגינות היעילות ביותר לצורך הרגעה. במחקר המשתתפים שבצעו פעולות תחת לחץ הקשיבו לשירים שונים בעוד החוקרים מדדו את פעילות המוח, ומדדים פיזיולוגיים שונים שכללו קצב לב, לחץ דם וקצב נשימה.

כחלק מתוצאות המחקר ציינו החוקרים רשימה של עשרה קטעי מוסיקה שנמצאו היעילים ביותר לצורך הפחתת הלחץ והמתח. כאשר הקטע המוסיקלי שנתן את התוצאות הטובות ביותר היה הלחן  "Weightless"  שהולחן על ידי Marconi Union להקה שעבדה עם מטפלים קוליים כדי ליצור את הקטע הזה.

הלהקה ארגנה את המקצבים והרמוניות השונות במיוחד כדי להביא את המאזינים שלהם למצב נפשי רגוע. למעשה קטע הלחן הזה עלול להיות כל כך מרגיע עד שחלק מהמשתתפים במחקר עברו למצב נימנום כששמעו אותו – ועל כן מדעני מוח מזהירים להמנע מנהיגה בזמן האזנה אליו..

רשימת עשרת קטעי המוסיקה הנבחרים כטובים ביותר להרגעה:

"We Can Fly," by Rue du Soleil (Café Del Mar)

"Canzonetta Sull'aria," by Mozart

"Someone Like You," by Adele

"Pure Shores," by All Saints

"Please Don't Go," by Barcelona

"Strawberry Swing," by Coldplay

"Watermark," by Enya

"Mellomaniac (Chill Out Mix)," by DJ Shah

"Electra," by Airstream

"Weightless," by Marconi Union

יצרתי פלייליסט ביוטיוב של עשרת הקטעים לנוחיותכם:

האם שמיעת מוסיקה יכולה להחליף טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT?

שמיעת מוסיקה יכולה להפחית רמות מתח וחרדה מקומית ולהעויל ביותר בצורה נקודתית. היא כלי מצויין להפחתה בלחץ לביצוע משימה מסויימת, או כשהדברים מחייבים זאת בשל התגברות הלחץ באירוע ספציפי. אולם שמיעת מוסיקה אינה משנה את דפוסי החשיבה האוטומאטיים שלנו. דפוסים אלו הם הגורמים לנו לעודף מתח, חרדה, דיכאון או לחץ.

כדי לערוך שינוי בדפוסי החשיבה אנו צריכים לרכוש מיומנויות ניהול ושליטה בחשיבה האוטומאטית שלנו. מטפל CBT בעצימות נמוכה יוכל לעזור לנו לרכוש מיומנויות אלו במהלך טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הממוקד בכך.

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.