אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני נשאל היא איך לבחור מטפל CBT בעצימות נמוכה. הפעם בחרתי לענות על שאלתו של שלמה (שם בדוי)

"רונן דנציגר שלום רב, שמי שלמה ותקופה ארוכה סובל מלחץ נפשי, דאגות. הרופא אמר לי שכדאי לי ללכת לטיפול בחרדה ודיכאון. כיצד לבחור מטפל CBT בעצימות נמוכה שיתאים לי?"
שלמה (שם בדוי)

למה יעיל טיפול CBT בעצימות נמוכה

טיפול CBT בעצימות נמוכה (טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT) הוכח מחקרית כטיפול אפקטיבי ביותר להתמודדות עם מצבי חרדה, דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך ומשברים שונים. כאשר אתם נתקלים במצב מצוקה נפשית שכזה, אשר מפריע לכם בתיפקוד או גורם לכם תחושה לא נעימה של דאגנות, חוסר נוחות או פוגע באיכות חייכם, כדאי להיעזר באיש מקצוע אשר יוכל לסייע לכם לצאת ממעגל הקסמים המרושע הנוצר בעיקבות כך. איש מקצוע כזה הוא מטפל CBT בעצימות נמוכה. בחירה נכנה של מטפל כזה עשוייה להגדיל את סיכויי הצלחת הטיפול. אז בעצם איך לבחור מטפל CBT בעצימות נמוכה (LI CBT)? מה כדאי לבדוק, למה להתייחס לפני קביעת הפגישות ותוך כדי תהליך הטיפול?

כיצד לבחור מטפל CBT בעצימות נמוכה שמתאים לך?

תחילה מה לבדוק לגבי המטפל לפני קביעת פגישת טיפול ראשונה:

  • הסמכה והכרה – מטפל CBT בעצימות נמוכה צריך להיות מוסמך לטיפול בחרדה ובדיכאון. המטפל צריך להיות בעל תעודת הסמכה ומוכר ע"י האגודה הישראלית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT.
  • המלצות ומקצועיות – בשל שמירה קפדנית על פרטיות המטופלים, ומניעה של חשיפת זהותם, לא תמיד ניתן לראות המלצות ישירות על המטפל. אולם המלצות כאלו, במידה וקיימות יכולות  בהחלט להוות מרכיב חשוב בהערכת התאמת המטפל ומקצועיותו.
  • קשר אישי ויחסי אנוש – מרכיב מרכזי וחיוני להצלחת הטיפול הינו הקשר הטיפולי, הכימייה, האמון והנוחות בין המטפל למטופל. פעמים רבות ניתן להתרשם כבר בשיחת הטלפון, טרם הפגישה הראשונה האם ישנה תחושת נוחות מתאימה, ומה תגובת המטפל לבעייה שאתם מציגים. האם אתם מרגישים שהמטפל מכיל, מכבד ומגלה אמפתיה או שמא הוא מתנשא, שיפוטי וחסר סבלנות. לפני קביעת הפגישה הראשונה, חשוב להבין כיצד מרגיש המטפל עם הבעיה שאתם מציגים, אורח חייכם או עם זהותכם. בעידן של היום קל לבדוק את נוכחותו של המטפל ברשת האינטרנט, באתר האישי שלו, בעמוד הפייסבוק וכו'. מאחר וטיפול מוצלח דורש חשיפת מידע אישי, כדאי לברר על המטפל מידע כפי שהייתם אולי עושים לפני יציאה לדייט ראשון.
  • האם קיימות התחייבויות כספיות להמשך? – האם המטפל דורש התחייבות כספית למספר טיפולים? מטפל קוגניטיבי התנהגותי CBT בעצימות נמוכה יכול להציע למטופל הנחה עבור רכישה של מספר טיפולים מראש, אולם דרישה או התניית התחלת טיפול או המשכו ברכישה של מספר טיפולים מראש עלולה לעורר חשד של חוסר ביטחון של המטפל ביכולותיו לסייע למטופל לעשות את השינוי המיוחל.

ומה אחרי שהטיפול התחיל, האם המטפל CBT בעצימות נמוכה שבחרת מתאים לך?

  • תחושת נוחות – כדי שהטיפול ישא פרי, כדאי שתהיה תחושת נוחות עם המטפל. טיבעי שבפגישה ראשונה לא תמיד תרגישו בנוח מול אדם זר, אך תחושות נוחות , ביטחון ושיתוף פעולה צריכות להתפתח ולהתחזק לאחר מספר פגישות. ככל שתהיו יותר אמיתיים ופתוחים לדבר מבלי לחשוש או להסתיר, כך סיכויי הטיפול להצליח יגדלו.
  • הכלה וקבלה – פעמים רבות עולים בטיפול רבדים אישיים ונחשפים פרטים עליהם המטופל לא חש בנוחות לדבר בשיחה המקדימה. כדי שהטיפול יצליח מטפל CBT בעצימות נמוכה צריך להבין, להכיל ולכבד את המטופל לכל אורך הטיפול ולתת תחושת ביטחון וקבלה מלאה בכל שלבי הטיפול.
  • התקדמות בטיפול – טיפול CBT בעצימות נמוכה הוא טיפול קצר טווח, הנמשך בממוצע בין 3 ל 6 חודשים. במסגרת התהליך הטיפולי לאחר מספר פגישות המטופל יוכל להעריך האם הוא חש בשינוי במצבו, האם קיבל תובנות חדשות וכלים מעשיים, האם מטפל CBT בעצימות נמוכה קשוב, יוזם ופעיל, מדריך, מסביר, בקיא בפרטי הטיפול וכו'.

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול CBT בעצימות מנוכה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הניתן ע"י מטפל CBT בעצימות נמוכה, הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.