שאלונים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT נעזר לעיתים בשאלונים שונים אשר בודקים את מצבו של המטופל. על פי הפניות הרבות אלי בנושא, נראה שחלק מהמטופלים אינו מבין את חשיבותם למהלך הטיפולי. פוסט זה בא להסביר את מטרות ומשמעות שני השאלונים העיקריים GAD7 ו- PHQ9. רותם (שם בדוי) חברה בקבוצת שאל את המטפל העלתה בפני את השאלה הבאה:

"היי רונן המטפל, אני עוברת מזה חודשיים טיפול LI CBT והמטפל שלי מתעקש שאמלא כמעט כל פגישה שני שאלונים מוזרים, GAD7 ו- PHQ9. אני לא מבינה בשביל מה אני צריכה למלא אותם, ולמה למלא אותם שוב ושוב, האמת זה קצת מבאס ומעיק. בבקשה תסביר לי מה זה הדבר הזה?"

רותם (שם בדוי)
[/fusion_separator]

חשיבות השאלונים ככלי המסייע לאיבחון, לטיפול ולבקרה

הרשות האנגלית להנגשת הטיפול הפסיכולוגי ה- IAPT היא הגוף המוביל כיום בעולם בנושא טיפולי ה LI CBT. ה- IATP קבע המלצות המחייבות תהליך טיפולי סדור ומובנה אשר ניתן באמצעותו לבקר ולבדוק את הצלחת הטיפול לאורך כל משך התהליך הטיפולי ולא רק בסיומו. בדרך זו מצטמצמות האפשרויות של בזבוז זמן על טעויות באסטרטגיית הטיפול והיכולת לדיוק בקביעת התהליך הנכון גדלה באופן משמעותי.

מילוי השאלונים משרת הן את המטפל והן את המטופל כך ששניהם יכולים לעקוב באופן תדיר אחרי ההתקדמות והשיפור בתהליך השגת המטרה ויעדי הטיפול. כך שמעקב אחרי השינוי בתוצאות השאלונים מהווה למעשה מעין כלי בקרת אייכות והתאמה של הטיפול.

ה- IAPT ממליץ על מיגוון שאלונים המתאימים לאיבחונים שונים, אולם שני שאלונים בולטים ומרכזיים ביותר בהמלצותיו – GAD7 ו- PHQ9.

שאלון GAD7 – שאלון לרמת הפרעת חרדה מוכללת

שאלון GAD7 – Generalized Anxiety Disorder 7 – שאלון לרמת הפרעת חרדה מוכללת, הוא שאלון המכיל 7 שאלות של מדדי רמת ההשפעה של נושאים שונים על חיי המטופל במהלך השבועיים האחרונים. שאלון זה הוא כלי המסייע למטפל לאבחן את רמת החרדה ממנה סובל המטופל בפועל. במקרה שרמת החרדה הנשקפת מהשאלון עוברת סף מסויים, המטפל יבדוק את יתכנות קיומה של הפרעת חרדה מוכללת. חרדה מוכללת היא חרדה המקיפה וכוללת נושאים רבים ומקשה מאוד על תיפקוד הסובל ממנה.

שאלון PHQ9 – שאלון למצב בריאות המטופל

שאלון PHQ9 – Patient Health Questionnaire-9 – שאלון למצב בריאות המטופל, הוא שאלון בן 9 שאלות של מדדי מצב רוח במהלך השבועיים האחרונים. השאלון אשר מהווה חלק משאלון בריאות כללי רחב יותר, משמש ככלי המודד את רמת הדיכאון של המטופל, ובחלקו יכול לתת מדד מסויים לרמת מסוכנות הדיכאון לסובל ממנו. באמצעות שאלון זה יכול ללמוד המטפל גם אם רמת חומרת הדיכאון מתאימה לטיפול LI CBT ואם עליו להמליץ למטופל לפנות לטיפול אצל גורם אחר כמו פסיכיאטר.

שאלונים נוספים לטיפול LI CBT

כאמור הIAPT ממליץ על רשימה של שאלונים שונים בהתאם לחשדות ואיבחון הבעיות מהן סובל המטופל. אלו יכולים להיות שאלונים העוסקים ברמת התיפקוד וההסתגלות, רמת הניידות והתלות באחרים, אגורפוביה, חרדה חברתית, הפרעת פאניקה וכו'.

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.