ריפוי הפצעים החבויים: טיפול ACT וטראומה כתוצאה מהזנחה רגשית בילדות

הבנת הצרכים הרגשיים בילדות:

כילדים, אנו תלויים בהורינו לספק לנו לא רק את הצרכים הפיזיים שלנו אלא גם את הצרכים הרגשיים שלנו. צרכים רגשיים אלו חיוניים לרווחתנו בדיוק כמו מזון, מים ומחסה. בין הצרכים הללו יש שלושה צרכים רגשיים מרכזיים: גבולות, ביטחון ואהבה.

1. גבולות:

גבולות חיוניים לפיתוח תחושת העצמי שלנו ולהבנת מקומנו בעולם. הם עוזרים לנו ליצור מערכות יחסים בריאות ולהגן על עצמנו מפני נזק. כאשר חסרים גבולות בילדות, אנו עלולים להתקשות לעמוד על דעתינו ולהפוך למרצים, מה שמוביל לקשיים בהצבת גבולות לנו ולאחרים או מצד שני להתקשות בכיבוד גבולות של האחרים.

2. הרגשת ביטחון:

תחושת מוגנות והרגשת ביטחון הן בסיסיות לרווחה הרגשית שלנו, במיוחד כילדים. הן מאפשרות לנו לחקור את העולם, לקחת סיכונים וליצור קשרים עם אחרים. ללא תחושת ביטחון בילדות, אנו עלולים לפתח דריכות יתר או פחד, כל הזמן להרגיש על הקצה וחוסר יכולת להירגע.

3. אהבה:

אהבה היא הבסיס להתקשרות בריאה ולהתפתחות רגשית. היא מספקת לנו תחושת שייכות, קבלה ותמיכה. כאשר אהבה נעדרת או לא עקבית בילדות, אנו עלולים לחוות תחושות של דחייה, בדידות או חוסר ערך.

מהזנחה רגשית בילדות לטראומה:

כשההורים שלנו לא מצליחים לספק לנו את צרכי הליבה הרגשיים הללו, עלולות להיות לכך השלכות מתמשכות על הבריאות הנפשית והרווחה שלנו. למעשה המחסור בהספקת צרכי ליבה אלו פוער פצעים רגשיים חבויים בתוכנו. פצעים אלו הם למעשה טראומה המלווה אותנו במהלך חיינו ועלולה לצוץ החוצה כאשר אנו נתקלים בטריגרים המפעילים אותה. הטראומה מהזנחה רגשית זו יכולה להתבטא באסטרטגיות הימנעות שונות, כגון התמכרות, חרדה, דיכאון או דימוי עצמי נמוך.

1. טראומה והתמכרות:

התמכרות יכולה לשמש דרך להקהות רגשות כואבים מפצעי הטראומה או למלא את החלל שהותירה ההזנחה הרגשית. בין אם זה חומרים, הימורים או התנהגויות ממכרות אחרות, מנגנוני התמודדות אלו מציעים הקלה זמנית אך עלולים בסופו של דבר להחמיר את הכאב הרגשי שלנו.

2. טראומה וחרדה:

חרדה נובעת לרוב מתחושת חוסר ודאות או חוסר שליטה, שניהם עלולים לנבוע מפצעי הטראומה שהתפתחה מהזנחה רגשית בילדות. דאגה ופחד מתמידים עלולים להתעצם ולהפוך למכריעים, מה שמקשה על התפקוד בחיי היומיום.

3. טראומה ודיכאון:

דיכאון עלול להתפתח כתגובה לתחושת הריקנות ולעצבות הנובעים מהטראומה שהתפתחה מחוסר מענה לצרכים הרגשיים שלא סופקו בילדות. זה עלול להתבטא כתחושה מתמשכת של עצב, חוסר תקווה או ניתוק מאחרים.

4. טראומה והערכה עצמית נמוכה:

הערכה עצמית נמוכה עלולה לנבוע מחוסר אהבה ותוקף בילדות, מה שמוביל לתחושות של חוסר התאמה או חוסר ערך. חוסר תחושה שאנו אהובים או רצויים כילדים פוער בור ריגשי ויוצר פצע נפשי פנימי. הפצע הזה הוא למעשה טראומה והוא עלול להשפיע על כל היבט בחיינו, ממערכות יחסים ועד עבודה והגשמה אישית.

ריפוי פצעי הטראומה בעזרת טיפול ACT:

למרבה המזל, עם טיפול בקבלה ומחויבות (ACT), אנו יכולים ללמוד את הכישורים הדרושים כדי להתגבר ולהחלים מפצעי הטראומה שנוצרו בעקבות הזנחה רגשית בילדות. טיפול ACT מלמד אותנו לקבל את המחשבות והרגשות שלנו ללא שיפוט, לחיות ברגע הנוכחי ולנקוט פעולה מחויבת למען הערכים והמטרות שלנו.

סיכום: טראומה לא חייבת להיות מאסר עולם

טראומה שהתפתחה בעקבות הזנחה רגשית בילדות עלולה להיות בעלת השפעות עמוקות על הבריאות הנפשית שלנו, אבל זה לא היא לא חייבת להיות גזר דין ומאסר עולם. בעזרת טיפול ACT נוכל להרפא מפצעי הטראומה שנוצרו מחוויות העבר וליצור חיים מספקים ומשמעותיים יותר. על ידי טיפול בבעיות הבסיסיות ופיתוח מנגנוני התמודדות בריאים, נוכל להשתחרר ממעגל ההימנעות ולאמץ עתיד מלא בתקווה ואפשרויות.

קחו את הצעד הראשון לקראת ריפוי היום. הושיטו יד לתמיכה, ודעו שאתם לא לבד במסע הזה. ביחד, נוכל להתגבר על תוצאות ההזנחה הרגשית בילדות ולבנות חיים מלאים בחוסן, חמלה עצמית וצמיחה.

אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים לעזרה נוספת, אל תהססו לשאול. אני כאן כדי לעזור!

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.