שבירת מעגל הטראומה: אימוץ התאוששות וחוסן

מהי טראומה:

טראומה יכולה ללבוש צורות רבות, מהזנחה או התעללות בילדות ועד להיות עד או לחוות אלימות, תאונות, אסונות טבע וכמובן מלחמה או התקפות טרור. חוויות אלו עלולות לפצוע אותנו עמוקות ולעצב את הדרך בה אנו רואים את עצמנו ואת העולם הסובב אותנו. הן יכולות להשאיר אותנו שבורים, מנותקים ומוצפים. ההשפעה של טראומה יכולה להתרחב הרבה מעבר לרגע האירוע, להשפיע על מערכות היחסים שלנו, על תחושת הביטחון שלנו ועל היכולת שלנו לסמוך על אחרים. בין אם זה אירוע טראומטי בודד או סדרה של טראומות מתמשכות, ההשפעות עלולות להיות עמוקות ולאורך זמן.

מעגל הטראומה:

כאשר אנו חווים טראומה, זה עלול לעורר מעגל קסמים של כאב וסבל. אנו עלולים למצוא את עצמנו לכודים בדפוסים של הימנעות, קהות חושים או התנהגות הרסנית עצמית כאשר אנו מנסים להתמודד עם הרגשות והזיכרונות העוצמתיים שהטראומה מביאה. מנגנוני התמודדות אלו עשויים להציע הקלה זמנית, אך הם עלולים בסופו של דבר להנציח את מעגל הטראומה, ולהשאיר אותנו תקועים במעגל מתרחב של סבל.

התאוששות מחבקת מהטראומה:

אבל החדשות הטובות הן שהתאוששות מטראומה אפשרית. תהליך ההתאוששות מתחיל בהכרה והתיחסות בכבוד לחוויות שלנו, לא משנה כמה הן עלולות להיות כואבות. כאן נכנס לתמונה טיפול בקבלה ומחויבות ACT. טיפול ACT מלמד אותנו לפנות ולתת מקום למחשבות ולרגשות שלנו, ומאפשר להן לבוא וללכת ללא שיפוט או התנגדות. על ידי למידה להכיר בחוויות שלנו ולקבל אתאותן בחמלה ובטוב לב, נוכל להתחיל לרפא את פצעי הטראומה.

טיפוח חוסן מול הטראומה:

החלמה אינה רק ריפוי פצעי ההטראומה שהותירו חוויות העבר; זה גם תהליך בניית חוסן לעתיד. חוסן הוא היכולת לחזור ולצאת מהמצוקה למרות הכאב, להסתגל ולצמוח מול האתגרים. מדובר בזיהוי הכוח הפנימי והיכולת שלנו לצמיחה מחודשת, אפילו בזמנים האפלים ביותר.

כוחו של חיבור בהחלמה מטראומה:

אחד הכלים החזקים ביותר בשבירת מעגל הטראומה הוא חיבור וקשר. בין אם זה עם מטפל, קבוצת תמיכה או אנשים אהובים, חיבור וקשר עם אחרים שמבינים ומוכירים את החוויות והכאב שלנו יכול להיות מרפא להפליא. זה מזכיר לנו שאנחנו לא לבד, שהכאב שלנו אמיתי ותקף ושיש תקווה לעתיד מזהיר יותר.

להתקדם מהטראומה אל חיים חדשים:

אז אם אתם נאבקים בהשפעות פצעי הטראומה, דעו שהחלמה אפשרית. זה אולי לא קל, וזה עלול לקחת זמן, אבל עם תמיכה וחמלה, אתם יכולים להשתחרר ממעגל הטראומה ולטפח חוסן במקומו. יש לכם את הכוח לכתוב את המשך הסיפור שלכם, להשיב את חייכם, ולאמץ עתיד מלא בתקווה ואפשרויות.

קחו את הצעד הראשון לקראת ריפוי פצעי הטראומה היום. הושיטו יד לתמיכה, ודע שאתה לא לבד במסע הזה. ביחד, נוכל לשבור את מעגל הטראומה ולבנות חיים מלאים בהחלמה, חוסן ואפשרויות לחזור לתחושת מימוש ומטרה.

אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם זקוקים לעזרה נוספת, אל תהססו לשאול. אני כאן כדי לעזור!

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.