המאבק הפנימי: אותנטיות מול היקשרות בטראומה ובריאות הנפש

המאבק הפנימי: אותנטיות מול חיבור

האם אי פעם הרגשתם שאתם נקרעים בין להיות נאמנים לעצמכם לבין השייכות וההשתלבות עם אחרים? זהו מאבק נפוץ שרבים מאיתנו מתמודדים איתו, והוא יכול להשפיע רבות על הבריאות הנפשית שלנו.

הבנת אסטרטגית הריצוי

בואו נפרק את זה קצת. מצד אחד, לכולנו יש את הצורך המולד הזה להיות אותנטיים, להיות נאמנים למי שאנחנו באמת. אנחנו רוצים לבטא את עצמנו, את האמונות שלנו ואת הערכים שלנו בצורה אמיתית. אבל מצד שני, יש לנו גם צורך עמוק בחיבור, שייכות וקבלת אישור והערכה מאחרים. אנחנו רוצים להרגיש מקובלים, אהובים ומאושרים על ידי האחרים.

השפעת תגובת פאון Fawn Response

קונפליקט זה בין אותנטיות להיקשרות (Attachment) יכול להוביל למה שפסיכולוגים מכנים אסטרטגית ריצוי. במאמץ להשתלב ולהרגיש מחוברים, אנו עשויים לדכא את האני האמיתי שלנו ולאמץ התנהגויות או אמונות שלדעתנו ישמחו אחרים. אנחנו יכולים להגיד כן כשאנחנו באמת רוצים להגיד לא, או שאנחנו יכולים להסתיר חלקים מעצמנו שאנחנו חושבים שאחרים לא יקבלו.

אחת הדרכים שבהן הקונפליקט הזה יכול להתבטא היא באמצעות התגובה פאון (Fawn Response), שאנו עלולים לפתח כילדים בסביבה קרובה לא בטוחה. התגובה הזו כוללת מתן עדיפות לצרכים של אחרים על פני שלנו בניסיון לקבל מהאחרים אישור על עצמנו ולהימנע מקונפליקט. למרות שתתגובת פאון אולי עוזרת לנו להמנע מלחץ ולשרוד בטווח הקצר, היא עלולה ליצור צלקות עמוקות של טראומה ולמנוע את היכולת שלנו להיות אותנטיים במערכות היחסים ובאינטראקציות שלנו.

מציאת איזון וריפוי עם טיפול ACT

אבל האמת שזה לא חייב להיות ככה. אנחנו יכולים למצוא איזון בין אותנטיות להיקשרות, שבו אנחנו יכולים להיות נאמנים לעצמנו ובמקביל להרגיש מחוברים לאחרים. לשם כך עלינו ללמוד לאמץ את מי שאנחנו, כולל הפגמים והחסרונות שלנו, ולמצוא אנשים שמקבלים ואוהבים אותנו בדיוק בגלל מי שאנחנו.

טיפול ACT יכול להיות כלי מועיל במציאת איזון כזה. טיפול ACT יכול לספק מרחב בטוח לחקור את האני האמיתי שלנו, לחשוף את הרצונות והערכים האותנטיים שלנו. הטיפול גם יכול לעזור לנו להטמיע מיומנויות נדרשות ולפתח באמצעותן דרכים בריאות יותר להתייחס לזולת. דרכים שבהן נוכל לשמור על האותנטיות שלנו תוך יצירת קשרים משמעותיים.

מסקנה: אמצו את האותנטיות שלכם

לכן, אם אתם מרגישים תקועים בקונפליקט הזה בין אותנטיות להיקשרות וחיבור, דעו שאתם לא לבד. יש תמיכה זמינה, וזה בסדר לפנות לעזרה ולטיפול. ביחד, נוכל לעבוד למציאת האיזון הזה ולחיות חיים אותנטיים ומספקים יותר.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.