מפוסט טראומה לגדילה, מהישרדות לשגשוג: טיפוח צמיחה לאחר טראומה

התאוששות מפוסט טראומה PTSD

התמודדות עם פוסט טראומה PTSD היא מורכבת ומשתנה מאוד מאדם לאדם. בפסט הזה אנחנו הולכים לדבר על איך אפשר למרות הקשיים והכאב להתקדם, לגדול ולהתחזק. נסתכל על תהליך ההתאוששות הזה מתוך דרך חשיבה שנקראת טיפול בקבלה ומחויבות (ACT). לא מדובר בהבטחת תיקונים מהירים אלא בגילוי האפשרויות שנפתחות כאשר אנו מחליטים למרות הקושי לצמוח לאחר טראומה.

הכרה ברגשות והמחשבות אחרי הטראומה:

כשמשהו טראומטי קורה, זה עלול להטיל צל כבד על הכל. אנחנו צריכים קודם כל להכיר ולקבל את קיום הרגשות, התחושות וכמובן המחשבות על מה שקרה, להבין שהריפוי מתחיל בהכלה של הכאב, ולא בהתעלמות ממנו.

מציאת החלק הזה שבך שרוצה להתאושש ולהתחזק למרות הטראומה

אחרי טראומה לא פשוט למצוא את החלק הזה שבנו שרוצה לחזור, להתחזק ולגדול מחדש. ההחלטה להתחזק ולגדול היא כמו לומר, "יש בי את החלק הזה שלא רוצה להיות יותר תקוע רק בלשרוד; הוא רוצה שתתחזק באופן פעיל, למענך או למען הסובבים אותך." זו בחירה לעבור מעבר למצב של רק התמודדות עם מה שקרה ועם ההשפעה של הטראומה עכשיו, אל לקיחת חלק פעיל בעיצוב סיפור החיים האישי שלך ולמלא אותו חזרה בתוכן ומשמעות.

בהתאוששות מהטראומה הערכים שלך ישמשו כמדריך דרך אישי:

אחרי טראומה, פעמים רבות ישנן תחושות ריקנות, עייפות, חוסר ערך, עמימות ולעיתים אשמה. הערכים שלך יוכלו לשמש מדריך דרך חזרה לחיים מלאי משמעות. הערכים האישיים הם כמו מצפן שמכוון אותך לכיוון הנכון עבורך. מה חשוב לך? איזה סוג חיים היית רוצה? מחוייבות לערכים אלה עוזרת לך להבין איך לחיות מחדש בכוונה, עם מטרה ובתחושה חוזרת של מלאות ומשמעות.

מיינדפולנס ככלי מועיל:

תירגול מינדפולנס עשוי להיות כלי מועיל ויקר ערך בתהליך ההתאוששות מטראומה. שימוש במינדפולנס מאפשר לחזור מעולם המחשבות האלטרנטיבי שכולא את החווה פוסט טראומה אל נוכחות ברגע הזה, כאן עכשיו, ולעזור לך להכיל ולשחרר מחשבות מיציפות ורגשות קשים, ובהדרגה גם להשיג שליטה מחדש על התגובה להם.

שחרור מהטראומה ליצירת סיפור בעל משמעות חדש משלך:

האפקט שטראומה משאירה הוא עמוק וקשה, לכן ב ACT אנחנו לא מנסים לגרום להכל להיראות מושלם. הכרה וטיפול בהתמודדות, בכאב ובסבל אינה סימן לחולשה אלא דווקא מראה חוזק. מדובר בסיפור קשה שהוא אמיתי, כנה ומשמעותי עבורך. סיפור שהדרך ליציאה ממנו עוברת דרך יחס חברי, מכבד וחומל לעצמך, כזה שמאפשר לך לאזור את האומץ לפלס נתיב חדש של גדילה וצמיחה.

הזמנה לצמיחה משלך עם ACT אחרי טראומה:

תחשבו על זה כהזמנה להתחיל מסע, לא כפתרון קסם מהיר. גידול הוא תהליך שיש לקחת בו צעד צעד, בו מטפל ACT עשוי לשמש מלווה ומורה דרך שיחד איתו בעבודת צוות תוכלו לנווט אל הנתיב הייחודי שלכם.

להתחזק אחרי טראומה זה מסע אישי קשה היא בחירה שרק אתם יכולים לבחור לעשות. מטפל ה-ACT ובמיוחד ה TF_ACT ממוקד טראומה, יוכל להיות שם לצדכם בתהליך הצמיחה הזה, להציע כלים, הדרכה, תמיכה ונוכחות ידידותית בזמן שאתם מנווטים את המסע הזה בקצב והכיוון שלכם.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.