פוסט טראומה: ההתמודדות הרגשית נפשית של עמידה לצד שורדי טראומה, משפחה וחברים

המשפחה והחברים של שורדי הטראומה – PTSD

במעגל התמיכה בנפגעי טראומה, קיימת קבוצה שלעתים קרובות לא נראית – החברים והמשפחה המעידים על התמודדויותיהם של יקיריהם. פוסט זה מתעמק בעולם הטראומה המשנית, ומציע תובנות ועידוד מנקודת מבטו של מטפל בטיפול בקבלה ומחויבות (ACT).

הבנת המסע של התומכים בשורדי הטראומה (פוסט טראומה PTSD):

תמיכה בנפגעי טראומה (פוסט טראומה PTSD), בין אם המדובר בבני משפחה או בחברים, יכולה להיות מסע כבד ומאתגר. לעתים קרובות, החוויות של אלה המוצאים את עצמם כאילו בתפקיד המשנה כתומכים דומות לניווט במים לא ידועים. להיות עדים לכאבו וסיבלו של אדם אהוב, לגלות ולהחשף לסיפורים טראומטיים של אדם קרוב ולתת כתף בנשיאת המשקל הרגשי עלולים לגבות מחיר נפשי ופיזי כבד.

הנטל השקט על התומכים בשורדי טראומה:

בצל ההתאוששות מהטראומה, המשפחה והחברים המספקים תמיכה לשורד עצמו, עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם "נטל שקט". חיוני להכיר בהשפעה הרגשית המשמעותית על רווחתם של התומכים, מרגשות של חוסר אונים ועד לכובד הרגשי של המשקל של הצער המשותף. ההשפעות אלו עלולות לגלוש למערכות היחסים ולהשפיע קשות על בריאותו הנפשית והרגשית של התומך בשורדי הטראומה עצמו.

למה לחפש עזרה נפשית מקצועית לתומכים בשורדי הטראומה (פוסט טראומה PTSD):

הכרה ומרחב לשיתוף:

פנייה לעזרה נפשית מקצועית מספקת מרחב בטוח, מכיל ומכיר לתומכים בשורדי הטראומה המאפשר לחלוק את חוויותיהם. בטיפול, מכירים ברגשותיהם, והאתגרים הייחודיים העומדים בפניהם נחשפים בהבנה ובחמלה.

אסטרטגיות התמודדות לחוסן רגשי:

תמיכה נפשית מקצועית מכשירה ומציידת את בני המשפחה והחברים המוצאים את עצמם בתפקידי תמיכה בשורדי הטראומה באסטרטגיות התמודדות מתאימות. טיפול ב-ACT, במיוחד, שם דגש על מיינדפולנס , קבלה, חמלה ופעולה מונעת ערכים, ומעצים את התומכים להכיל את רגשותיהם ולבנות חוסן רגשי תוך עמידה לצד שורד הטראומה לאורך זמן.

מניעת שחיקה וחמלה עייפות:

כשם שנפגעי טראומה דורשים טיפול עצמי, גם התומכים בהם חייבים לתעדף את רווחתם האישית. עזרה נפשית מקצועית מסייעת בזיהוי סימני שחיקה ועייפות, ומציעה דרכי התמודדות והכלה כדי להבטיח עמידות ויכולת תמיכה מתמשכת לאורך זמן.

הזמנה לתמיכה מקצועית:

למי שעומד לצד נפגעי טראומה, היכולת שלכם לפעול בחמלה חשובה לאין שיעור, אך באותה עת גם הרווחה האישית שלכם חשובה ביותר, כדי שתוכלו לעמוד במשימה לאורך זמן ובאותה עת גם תוכלו לשמור על מערכת היחסים עם יקיריכם שורדי הטראומה. שיקלו לעשות את הצעד האמיץ של חיפוש תמיכה נפשית מקצועית, לא כסימן לחולשה אלא כהשקעה בחוסן שלכם ובחוזק התמיכה שתוכלו לתת לאורך זמן. טיפול ב-ACT מספק מרחב מבוסס הכרה וחמלה ללמידה ולעמידה מול המורכבות של המסע שלכם, ומציע כלים לשפר את הרווחה הרגשית שלכם ולחזק את יכולתכם לספק משענת ותמיכה לקרוביכם.

סיכום: חשיבות התמיכה בתומכי נפגעי הטראומה

באריג המורכב של תהליך התאוששות מטראומה, חוטי התמיכה נשזרים לא רק על ידי שורד הטראומה עצמו אלא גם על ידי אלה שעומדים לצדם. הכרת ההשפעה הפוסט טראומטית על אלו המוצאים את עצמם בתפקידי תמיכה בשורד, היא הצעד הראשון לקראת יצירת סביבה של רווחה רגשית. חפשו את התמיכה שמגיעה לכם, ויחד, תנו לנו לבנות מרחב של חמלה, קבלה, הבנה וחוסן במסע התמיכה בנפגעי טראומה (פוסט טראומה PTSD).

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.