מדריך לזהות מתי הגיע הזמן: פנייה לעזרה מקצועית עבור PTSD

החיים מתגלגלים בדרכים בלתי צפויות, ולפעמים, המשקל של החוויות שאנו עוברים עלול להיות כבד מנשוא ולהשפיע לרעה על רווחתנו. עבור אלה שמתקשים עם ההשפעות של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) כלומר פוסט טראומה, ההכרה מתי כדאי לפנות לעזרה מקצועית היא חיונית להשבת תחושת האיזון והחוסן. בפוסט זה, נסביר את החשיבות של פנייה לסיוע מקצועי באופן מיידי ונתיחס לשאלה הנפוצה מתי לפנות רצוי לתמיכה של מטפל.

פוסט טראומה: מדוע לפנות לעזרה מקצועית בהקדם?

  1. מניעת הסלמה:
    תסמיני פוסט טראומה PTSD עלולים להסלים אם לא מטפלים בהם. פנייה לעזרה מקצועית בשלב מוקדם יכולה למנוע את התעצמות המחשבות, הרגשות והתנהגויות המטרידות הקשורות ל-PTSD.
  2. טיפוח מנגנוני התמודדות בריאים:
    סיוע מקצועי נותן הדרכה לפיתוח מנגנוני התמודדות בריאים. לימוד אסטרטגיות יעילות בשלב מוקדם יכול לשפר משמעותית את יכולתך להכיל רגשות ומצבים מאתגרים ולשלוט בתפקוד האישי.
  3. שחזור איכות חיים:
    טיפול מהיר נועד לשחזר את איכות החיים הכללית שלך. הטיפול עוזר להחזיר את השליטה על ניהול התגובה למחשבות ולרגשות שלך, מקל על חזרה לפעילויות יומיומיות ולמערכות יחסים משמעותיות.
  4. הימנעות מהשלכות ארוכות טווח:
    פוסט טראומה PTSD עלולה להוביל להשלכות ארוכות טווח אם לא מטפלים בה, ומשפיעות על היבטים שונים של חייך. פנייה לעזרה בשלב מוקדם יכולה למזער את הסיכון להשפעות שליליות מתמשכות אלו.

פוסט טראומה: מתי לפנות לעזרה מקצועית?

אין מסגרת זמן ספציפית שמכתיבה מתי לפנות לעזרה מקצועית עבור פוסט טראומה PTSD. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  1. משך התסמינים:
    אם התסמינים נמשכים יותר מכמה שבועות ומתחילים להפריע לחיי היומיום, מומלץ לפנות לסיוע מקצועי.
  2. השפעה על התפקוד:
    כאשר התסמינים משפיעים על יכולתך לעבוד, לשמור על מערכות יחסים או לעסוק בפעילויות יומיומיות, פנייה להדרכה מקצועית הופכת חיונית.
  3. איכות החיים:
    אם איכות החיים הכוללת שלך יורדת באופן משמעותי עקב תסמיני פוסט טראומה PTSD, יש צורך לפנות לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש.

פוסט טראומה: למה לבחור בטיפול ACT, במיוחד TF-ACT?

כאשר שוקלים עזרה מקצועית עבור פוסט טראומה PTSD, הבחירה בגישה הטיפולית משחקת תפקיד מרכזי בתהליך הריפוי. טיפול בקבלה ומחויבות (ACT), וליתר דיוק, ACT ממוקד טראומה (TF-ACT), מוכחת כבחירה עוצמתית ויעילה. ACT, עם דגש על מיינדפולנס, קבלה ומחויבות לפעולה על פי הערכים האישיים, מספקת מסגרת ייחודית לאנשים המנווטים בין המורכבויות של PTSD. 

TF-ACT מתאימה את העקרונות הללו במיוחד כדי לטפל בניואנסים של טראומה, ומציעה גישה חומלת ומותאמת אישית. היא מעניקה לאנשים לא רק את המיומנות להבין ולקבל את ההשפעה של הטראומה אלא גם להיות מחוייבים לפעולות המתואמות עם ערכים אישיים, לטפח חוסן ולקדם טרנספורמציה מתמשכת. הבחירה ב-ACT, ובמיוחד ב-TF-ACT, היא החלטה אסטרטגית לקראת מסע טיפולי שלא רק מתייחס לסימפטומים של הפוסט טראומה PTSD אלא גם מקדם התאוששות עמוקה ומשמעותית יותר, המנחה אנשים לעבר עתיד של כוח, חוסן ורווחה.

פוסט טראומה: השקעה בזמן ברווחה

ההכרה בצורך בעזרה מקצועית היא צעד אמיץ ויזום לקראת ריפוי. ההשפעה של פוסט טראומה PTSD עלולה להיות עמוקה, אך פנייה לסיוע מעצימה אותך באופן מיידי ומאפשרת להחזיר את השליטה, לבנות חוסן ולסלול את הדרך לעתיד מלא בצמיחה ורווחה.

אם אינך בטוח אם לפנות לעזרה, זכור כי אין משך מינימום לתסמינים. סמוך על האינסטינקטים שלך, ואם אתה מרגיש שפוסט טראומה-PTSD משפיעה על חייך, שקול לפנות לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש בהקדם האפשרי. זוהי השקעה ברווחה שלך ומחויבות רבת עוצמה לעתיד בריא יותר ומספק יותר.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.