פוסט טראומה PTSD ופלאשבקים: מדריך למציאת עוגן בסערה

פלאשבקים, אותם הדי זכרונות עוצמתיים מהעבר, מלווים לעתים קרובות את מסע הריפוי מהפרעת דחק פוסט טראומטית או במילים פשוטות פוסט טראומה (PTSD). כמטפל ב-ACT, המטרה שלי היא להציע תובנות וכלים שלא רק עוזרים לך לצלוח את סערות הפלאשבקים אלא גם לסלול את הדרך לדרך של ריפוי ובניית החיים מחדש.

הבנת פלאשבקים ו-פוסט טראומה PTSD

פוסט טראומה (PTSD) ופלאשבקים לרוב הולכים יד ביד. כאשר חווית אירוע טראומטי, המוח שלך יכול להיתקע, ולשחזר את הרגעים האלה באופן בלתי צפוי. הפלאשבקים האלה, מרגישים ממשיים,חיים ואינטנסיביים, הם כמו רוחות רפאים מהעבר הרודפות את אותך בהווה. טיפול ב-ACT מכיר בקשר זה ומטרתו להעצים אותך להשתחרר מהמעגל האכזרי הזה.

לשבור את השרשראות: להוציא את הכוח מהטריגרים

בטיפול בקבלה ומחויבות (ACT), אנו מבינים שכמעט כל דבר עלול לעורר פלאשבק. יחד עם זאת, על ידי זיהוי הטריגרים הללו, אנו עובדים יחד כדי לשלול מהם את כוחם. לא מדובר על הימנעות מהם אלא על החזרת השליטה על הרגשות והתגובות שלך.

חשיפה: הדרך לריפוי

במהלך טיפול ACT אנו משתמשים בחשיפה, תהליך הדרגתי שמשתלב בשלבי הטיפול בהתאם למיומנויות הנרכשות. באמצעות חשיפה, אנו עובדים על צמצום האחיזה של הזיכרונות האלה עליך. כאמור, לא על מחיקת העבר, דבר שאינו אפשרי, אלא על עיצוב מחדש של מערכת היחסים שלך איתו כזכרון, ולאפשר לך להתקדם ממנו עם כוח חדש.

טכניקת הטלת עוגן: יציבות וקשר בסערה

כשאתם מוצאים את עצמכם לכודים בסערה של פלאשבק, טכניקת 'הורדת עוגן' הופכת לחבל האחיזה והיציבות שלכם. היא מאפשרת להתחבר מחדש ולבסס את עצמכם בהווה, להכיר ולהכיל את הרגשות שלכם ובאותה עת לעסוק באופן מלא בסביבתכם. זהו תרגול שלאורך זמן עוזר להתנתק מהאחיזה האינטנסיבית של הזיכרון הנורא מהעבר הטראומטי.

הקשר בין PTSD לפלאשבקים

פוסט טראומהPTSD מאופיינת לעתים קרובות על ידי זיכרונות מתמשכים ומטרידים, ופלאשבקים הם סימפטום מרכזי בה. הבנת הקשר הזה חיונית לריפוי יעיל. טיפול ACT מספק מרחב בטוח לחקור את הקשרים הללו, ומאפשר לך להחזיר בהדרגה את השליטה על התגובות לחוויות שלך.

ההזמנה להתחיל בטיפול

היציאה למסע לריפוי מפלאשבקים יכולה להיות מאתגרת, אבל אינכם צריכים לנווט בו לבד. אם אתם מוכנים לעשות את הצעד הראשון, שיקלו להתחיל בטיפול.

היתרונות של טיפול

טיפול TF-ACT (ACT ממוקד טראומה) מציע סביבה מובנית ותומכת שבה אתם יכולים לחקור את שורשי הטראומה שלכם, לפתח אסטרטגיות התמודדות ובין היתר ללמוד טכניקות לניהול התגובה לפלאשבקים. הדרכה של מטפל מיומן מספקת גישה מותאמת אישית, המבטיחה שאתם לא רק מתמודדים עם פלאשבקים אלא פועלים באופן פעיל לקראת טרנספורמציה מתמשכת וחזרה לחיים מלאים ומשמעותיים.

זכרו, אינכם צריכים להתמודד בעצמכם עם סערות ה-PTSD והפלאשבקים. טיפול ACT כאן כדי לתמוך בכם, ומציע מרחב מלא חמלה לריפוי, צמיחה וגילוי מחדש של הכוח הפנימי שלכם. קחו את הצעד האמיץ לעבר עתיד טוב יותר – התחלו את מסע הריפוי שלך עכשיו.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.