תרגיל כתיבת הספד ליצירת מפה לחיים תכליתיים

במסע ההתבוננות הפנימית של כתיבת ההספדים שלנו אנו יוצרים כלי אישי רב עוצמה שפועל כמצפן מנחה, ודוחף אותנו לעבר עתיד ברור יותר המוגדר על ידי כוונה ומטרה. כתיבת הספד אישי זה מכוונת את המיקוד שלנו לסדרי עדיפויות, משליך אור על המסלול העתידי שלנו. התהליך חושף את מהות הערכים והשאיפות שלנו, ומספק בהירות המסייעת לקבלת החלטות מושכלות. כאשר אנו מתחילים בתרגיל יוצר השינוי הזה, אנו מאמצים את עקרונות הטיפול ב-ACT, מתעמקים בתשומת לב (מיינדפולנס), במשמעות של ערכים ובמחויבות לפעולות המטפחות צמיחה אישית וקיום תכליתי. הצטרפו אלינו ליצירת השינוי הזה, שבו יצירת הנרטיבים שלנו הופכת למצפן עוצמתי שמוביל אותנו לקראת מסע מלא סיפוק ויצירת חיים חדשים בעלי משמעות.

תרגיל לכתיבת ההספד שלך: לכבוד חייך שנחיו היטב

בתרגיל זה, נתעמק ביצירה משמעותית. – נעצב את ההספד שלכם. יתכן שזה מרגיש כמו תרגיל קצת כבד, אבל זו הזדמנות להרהר בחייכם, לגלות את הערכים שלכם, ולחשוב על האופן שבו אתם רוצים שיזכרו אותכם. דמיינו זאת כמכתב לאני העתידי שלכם, הנקרא במקום בו מתאספים בני המשפחה והחברים הקרובים ביותר שלכם כדי לזכור אתכם – ממש ליד הקבר שלכם.

כתיבת הספד – שלב 1: חשבו על הערכים וההשפעה שלכם

חישבו על מה שבאמת חשוב לכם. מהם הדברים שאתם מאמינים בהם ועמודים מאחוריהם? שיקלו את סוג ההשפעה שאתם רוצים שתהיה לכם על חייהם של אנשים – המשפחה שלכם, החברים והקהילה שסביבכם.

דוגמה: "אפריים הקדיש את חייו לערכים שהיו יקרים לו, הוא הותיר אחריו מורשת של אהבה, חמלה וחוסן. כחבר, הוא תמיד היה משענת לסובבים אותו, שמש להם כעמוד תמיכה בלתי מתפשר, ועשה מעל ומעבר גם בזמנים קשים עבור היקרים לו."

כתיבת הספד – שלב 2: שתפו איך הייתם רוצים להשפיע

דמיינו איך אתם רוצים שיזכרו אותכם האחרים. האם אתם מקווים להביא שמחה, חוכמה או תמיכה? דמיינו ותנו דוגמאות להשפעה של המעשים שלכם על אלה שאכפת לכם מהם.

דוגמה: "בין כותלי ביתו, אפריים יצר סביבה של חום והבנה. מסירותו למשפחתו הייתה מגדלור של אהבה, ניכר באינספור הסיפורים לפני השינה שהקריא לילדיו ובארוחות ערב שבת שהפגישו את כולם."

כתיבת הספד – שלב 3: שוחחו על הגישה שלכם למערכות יחסים

תארו את הדרך שבה אתם רוצים להתייחס לאחרים. דברו על החשיבות של אמפתיה, כבוד והבנה באינטראקציות שלכם. שתפו סיפורים שממחישים את הגישה שלכם למערכות יחסים.

דוגמה: "ילדיו של אפריים דיברו לעתים קרובות על החוכמה שחלק באמצעות סיפורים לפני השינה, והחדירו בהם אהבה גדולה ללמידה ולנתינה".

כתיבת הספד – שלב 4: הדגישו הישגים אישיים ומקצועיים

חגגו את ההישגים החשובים ביותר שלכם, אישיים ומקצועיים כאחד. אילו מטרות השגתם, וכיצד עשיתם את ההבדל? זכרו להודות גם למאמצים של אלה שתמכו בכם בדרך.

דוגמה: "במסע המקצועי שלו, ההישגים של אפריים לא היו רק ניצחונות אישיים בלבד אלא פרי של מאמצי שיתוף פעולה שהוא חגג עם הצוות שלו. אפריים דגל בתרבות עבודה חיובית, שבה כל קול היה חשוב".

כתיבת הספד – שלב 5: הבע הגשמה ושמחה

>חיקרו את ההיבטים בחייכם שמביאים לכם הגשמה עמוקה. מה מביא לכם אושר? שתפו את ההבנה והדעה שלכם על חיים מאושרים ומשמעותיים.

דוגמה: "תחושת ההגשמה של אפריים הגיעה מהשמחות הפשוטות של החיים, שלו ושל האחרים. הוא ארגן אירועי צדקה, התנדב במקלטים מקומיים, עודד את משפחתו וחבריו להצטרף אף הם לעשייה, ובכך יצר אפקט משמעותי של חסד הרבה מעבר לקהילה הקרובה שלו".

כתיבת הספד – שלב 6: הוסף ציטוטים או מוטו

אם יש לכם ציטוטים או מוטו שמניעים אותכם לפעולה, מובילים ומעצימים אותכם, כללו אותם. אלה יכולים להוסיף עומק להספד שלכם ולהעביר את החוכמה שצברתם.

דוגמה: "הציטוט האהוב עליו, 'החיים לא נמדדים לפי הנשימות שאנחנו נושמים, אלא לפי הרגעים שעוצרים לנו את הנשימה', לא היה רק מילים יפות עבור אפריים; זה היה ממש קריאה לפעולה ודרך חיים עבורו."

כתיבת הספד – שלב 7: הבע הכרת תודה

הקדישו רגע להבעת תודה לאנשים שהיו משמעותיים בחייכם – משפחה, חברים, מנטורים. הכירו בתפקידם בעיצוב המסע שלכם.

דוגמה: "במילים האחרונות שלו, אפריים הביע תודה עמוקה על האהבה והתמיכה של משפחתו וחבריו. הוא ראה את עצמו מבורך שחלק חיים עם נשמות נפלאות כאלה."

כתיבת הספד – שלב 8: אמצו את הענווה והלקחים שנלמדו

בזמן שאתם חוגגים את ההישגים שלכם, אמצו את הענווה והצד אנושי שבכם. הכירו בנקודות החולשה שדורשות אימון וצמיחה, וכמובן את הלקחים שנלמדו מהאתגרים והמסע המתמשך של חייכם.
דוגמה: "אפריים ידע שהוא לא מושלם, והוא אימץ בחמלה עצמית כל מעידה כהזדמנות ללמוד. הוא האמין שהכוח האמיתי טמון בהכרה והכלה של הפגמים האנושיים של האדם והיכולת לצמוח מהם."

זכרו, ההספד הזה הוא דרך להרהר בחייכם, בערכים וההשפעה שאתם רוצים להשאיר מאחור. זו הזדמנות להיות אמיתיים, פתוחים וחומלים. נסו את זה, ואולי תמצאו שזה צעד משמעותי בדרך ליצירת סיפור החיים משמעותיים.

דוגמה להספד:

"כאן שוכן אפריים, אדם שהקדיש את חייו למימוש הערכים שהיו יקרים לו, כשהוא מותיר אחריו מורשת של אהבה, חמלה וחוסן. כחבר, תמיד היה שם, ושמש כמשענת איתנה לקרוביו. דוגמה אחת מכובדת הייתה כאשר חברו עמד בפני תקופה קשה; אפריים הלך מעל ומעבר, הציע לא רק אוזן קשבת, אלא גם סיוע מעשי, והפגין את אמונתו בכוחה של ידידות אמיתית.

בין כותלי ביתו, אפריים יצר סביבה של חום והבנה. מסירותו למשפחתו הייתה מגדלור של אהבה, וניכרה באינספור הסיפורים לפני השינה שהקריא לילדיו ובארוחות ערב שבת שהפגישו את כולם יחד. ילדיו דיברו לא פעם על החוכמה שחלק איתם באמצעות הסיפורים הללו, והחדירו בהם אהבה גדולה ללמידה ונתינה.

במסע המקצועי שלו, הישגיו של אפריים לא היו רק ניצחונות אישיים אלא פרי של מאמצים משותפים שחגג יחד עם הצוות שלו. הוא דגל בתרבות עבודה חיובית, שבה כל קול חשוב ונשמע. עמיתים זכרו אותו על כך שהוא טיפח אווירה של שיתוף פעולה, שבה כולם הרגישו מוערכים ומועצמים.

תחושת ההגשמה של אפריים הגיעה מהשמחות הפשוטות של החיים, שלו ושל האחרים. הוא ארגן אירועי צדקה, התנדב במקלטים מקומיים, עודד את משפחתו וחבריו להצטרף אף הם לעשייה, ובכך יצר אפקט משמעותי של חסד הרבה מעבר לקהילה הקרובה שלו.

הציטוט האהוב עליו, 'החיים לא נמדדים לפי הנשימות שאנחנו נושמים, אלא לפי הרגעים שעוצרים לנו את הנשימה', לא היה רק מילים ריקות עבור אפריים; זו הייתה קריאה לפעולה. הוא יצר רגעים שעצרו את נשימתם של אנשים – ממסיבות יום הולדת בהפתעה ועד להרפתקאות מאולתרות ובלתי נשכחות.

במילותיו האחרונות, אפריים הביע תודה עמוקה על האהבה והתמיכה של משפחתו וחבריו. הוא ראה את עצמו מבורך שחלק חיים עם נשמות נפלאות כאלה. אפריים ידע שהוא לא מושלם, והוא אימץ כל מעידה כהזדמנות ללמוד. הוא האמין שהכוח האמיתי טמון בהכרה בפגמים האנושיים של האדם ויכולת לצמוח מהם. כאן נח אדם שחי ונשם על פי ערכיו, מותיר אחריו שטיח של אהבה ונתינה, צחוק וחברים שיחסר להם".

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.