מבט על טיפול TF-ACT ב-PTSD פוסט טראומה

הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) עלולה להטיל צל כבד על מצבו הנפשי והבריאותי של האדם לאחר אירוע טראומטי. במאמר קצר זה על טיפול TF-ACT ב-PTSD, נתעמק באסטרטגיות יעילות להתאוששות ממצב פוסט טראומה, ונשפוך אור על אפשרויות הטיפול הזמינות למי שמחפש הקלה.

הבנת PTSD פוסט טראומה

PTSD או פוסט טראומה היא מצב בריאותי נפשי קשה שעלול להתפתח בעקבות חוויה טראומטית. התסמינים הנפוצים של מצב זה עלולים לכלול פלאשבקים, סיוטים, חרדה, דיכאון, קשיי ריכוז, תחושת ריקנות, איבוד משמעות, תחושת עמעום, חוסר ערך, אשמה ובושה, המשפיעים על חיי היומיום ועל הבריאות הנפשית הכללית.

טיפול ACT ממוקד טראומה (TF-ACT)

טיפול בקבלה ומחויבות ממוקד טראומה (TF-ACT) בולט כגישה המדגישה קבלה, מיינדפולנס ומחויבות לערכים. שיטה טיפולית זו שמה לה למטרה לעזור לאנשים לנווט את דרכם דרך השפעת חוויית הטראומה, לספק כלים להתמודד עם רגשות מאתגרים ולבנות מחדש את חייהם.

יעילות טיפול ACT ממוקד טראומה (TF-ACT)

קבלה של רגשות: ACT ממוקד טראומה (TF-ACT) מעודד הכרה וקבלת רגשות ללא שיפוט. שלב זה חיוני ליצירת מרחב בטוח עבור אנשים להכיל את רגשותיהם.

שיטות מיינדפולנס: שילוב טכניקות מיינדפולנס עוזר לאנשים להישאר נוכחים, מפחית את השפעת הזיכרונות הטראומטיים ומסייע בבניית חוסן.

הבהרת ערכים: זיהוי והתחייבות לערכים אישיים מעצימה אנשים להתקדם לעבר חיים המתואמים עם ערכי הליבה שלהם, מחוייבול לפעולות המיושרות לערכים אלו מטפחת תחושת מטרה והגשמה.

עבודה יחד כצוות בטיפול ב-PTSD

טיפול אפקטיבי ב-PTSD כרוך בשיתוף פעולה בין המטפל לאדם המבקש עזרה. אמון, אמפתיה וסביבה טיפולית בטוחה חיוניים לטיפוח הריפוי. המטרה היא להעצים אנשים ולנווט במסע שלהם לקראת החלמה בקצב שלהם ובעבודת צוות מטפל-מטופל לחתור יחד לריפוי ולבנייתחיים חדשים ומשמעותיים.

מענה לצרכים ייחודיים בהחלמה לאחר טראומה

מתוך הכרה בכך שהחוויה של כל אינדיבידואל עם טראומה היא ייחודית, טיפול ACT ממוקד טראומה  (TF-ACT) ניתן להתאמה ומותאם אישית. הוא משלב טכניקות שונות כדי לענות על הצרכים וההעדפות הספציפיות של כל לקוח, מה שמקל על תהליך ריפוי שהופך ממוקד ויעיל יותר.

מחפשים הקלה מאתגרי פוסט טראומה?

אם אתם או מישהו שאתם מכירים מתמודדים עם ההשפעה של טראומה, פנייה לאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש היא צעד ראשון חיוני. טיפול TF-ACT  ב-PTSD, עשוי לפתוח את הדרך לריפוי והחלמה. זכרו, חיפוש תמיכה הוא צעד חיוני ורב עוצמה לקראת החזרת השליטה ובניית עתיד טוב יותר.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.