להתגבר על פרפקציוניזם: גישת הטיפול ב-ACT

🎯 הקדמה: פרפקציוניזם

בואו נצלול לאתגר שמוכר לרבים מאיתנו בעולם העבודה – פרפקציוניזם. הדחף הבלתי פוסק לשלמות הוא זה שיכול להפוך את חייך המקצועיים למסע מתיש ובלתי פוסק אחר הבלתי ניתן להשגה.

אבל אל תדאגו, כי טיפול בקבלה ומחויבות (ACT – אקט) מציע דרך להתמודד עם המלכודת הפרפקציוניסטית הזו ביעילות!

🧩 מצוקת הפרפקציוניזם בעבודה:

דמיינו את זה: אתם בעבודה, מג'נגלים בין מספר פרויקטים ודוהרים נגד השעון כדי לעמוד בזמנים צפופים. אבל מתעוררת בעיה – פרפקציוניזם עומד בינך לבין המטרות שלך. הוא מתעקש שכל דיווח, כל אימייל, כל משימה חייבים להיות ללא רבב, מה שגורם לך לחרדה, ללחץ ולפעמים אפילו לשיתוק.

כעת, בואו נראה כיצד תהליך ה-ACT יכול לחלץ אתכם מבוץ הפרפקציוניזם הזה:

🔐 גישת ה-ACT להתמודדות עם פרפקציוניזם:

שימת לב, מודעת וחמלה: דמיינו שאתם בפגישה בלחץ גבוה, והפרפקציוניסט הפנימי הזה מתחיל למתוח ביקורת על כל מילה שיוצאת מהפה שלכם. עם ACT, אתם לומדים להתבונן במחשבות הביקורתיות העצמיות האלה מבלי ליפול למערבולת שהן גורמות ולשיפוטיות העצמית. תחשבו על זה כצפייה בסרט מבלי להסתבך בעלילה.

הבהרת ערכים: ACT מנחה אותך לשאול מה באמת חשוב בעבודה (מאחורי מה אתם עומדים). האם זה מסירת דו"ח ללא רבב או עמידה בלוחות זמנים ביעילות? על ידי הבהרת הערכים שלכם, אתם יכולים להתמקד במה שחשוב, כמו לעשות את העבודה ביעילות, גם אם זה אומר כמה קצוות גסים לכאורה.

פעולה מחויבת: במקום להתבסס על ביטול כל הפגמים, ACT מעודדת אותכם לנקוט פעולה בהתאם לערכים שלכם. דמיינו את זה: אתם נותנים עדיפות לעמידה בזמנים ומתאימים את האסטרטגיות שלכם לפי הצורך, כמו שחמטאי ותיק שמתאים את המהלכים שלו.

🌟 דוגמה לפרפקציוניזם במקום העבודה:

בואו לפגוש את משה, איש מקצוע "מוכה" פרפקציוניזם. הוא נהג להקדיש שעות אינסופיות לכוונון עדין של המצגות שלו, ולעתים קרובות החמיץ בשל כך את מועדי ההגשה. עם ACT, הוא החל להתבונן בנטיות הפרפקציוניסטיות שלו, הבהיר את ערכיו (מקצועיות – עמידה בזמנים), ונקט בפעולה מחויבת על ידי אימוץ אסטרטגיות יעילות. התוצאה? הוא עמד בזמנים, שמר על שפיותו, ואיכות העבודה שלו לא צנחה – היא שגשגה.

🧩 מסקנה: התגברות על פרפקציוניזם, משלמות ליעילות:

בעולם העבודה התובעני, פרפקציוניזם עלול להיות הרסני הן למקום העבודה והן לעובד עצמו. אבל עם טיפול ACT, אתם יכולים להחליף שלמות ביעילות, לתעדף את מה שחשוב באמת ולנווט את המסע המקצועי שלכם בזריזות.

אז, קחו את הצעד הזה היום ובחרו בדרך פחות עמוסה בשלמות וגדושה ביעילות. הקריירה שלכם תודה לכם על זה!

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.