מיקוד בתהליך: הכוח של טיפול ACT בשינוי הלך הרוח שלך

חלק 1/4: מיקוד בתהליך ולא בתוצאה, התמקד במה שאתה יכול לשלוט

טיפול ACT מדגיש את החשיבות של הפניית ומיקוד תשומת הלב והפעולות שלנו לעבר מה שנמצא בשליטתנו. החיים לרוב מטילים אתגרים בלתי צפויים בדרכנו, ולמרות שאיננו יכולים לשלוט בנסיבות חיצוניות, אנו יכולים לבחור את התגובה שלנו אליהם. באמצעות מיקוד בתהליך ולא בתוצאה כלומר על ידי התמקדות במה שנמצא בכוחנו, אנו יכולים להישאר מחויבים לערכים שלנו ולנקוט פעולות משמעותיות בהתאם להם.

דמיין לעצמך שאתה גנן שמטפל בצמחים שלך. את לא יכול לשלוט במזג האוויר או להבטיח קציר מושלם, אבל אתה כן יכול לטפח את הגינה שלך באכפתיות ובמסירות. באופן דומה, בחיים, אתה יכול לבחור להשקיע את האנרגיה שלך בפעולות המתואמות עם הערכים שלך, ללא קשר לתוצאה. כלומר להתמקד בתהליך שבשליטתך, ללא קשר בתוצאה, שמושפעת ברוב המקרים גם ממגורמים חיצוניים שאינם בשליטתך. שינוי המיקוד הזה מעניק לך כוח לקחת אחריות על התגובות שלך ואומץ לעשות דברים שיקרבו אותך אל האדם שאת.ה רוצה להיות.

חלק 2/4: אילוף הדיקטטור שבמוח

המוח שלנו יכול לפעול כמו דיקטטור, להציג בפנינו מחשבות ורגשות שליליים המעכבים אותנו. המחקרים מראים שהמוח שלנו אינו יודע להבדיל בין המצג הזה לבין המציאות. בטיפול ב-ACT, אנחנו לא רואים את המחשבות האלה כפקודות אלא כהצעות. על ידי הכרה בקיומם ללא התנגדות, כאילו היו עוד סיפור שאותו דיקטטור שוב מספר, אנו יוצרים אפשרות ומקום לבחור את התגובה שלנו ללא תלות ושיפוטיות ברגש או במחשבה.

דמיינו את המוח שלכם כקוף שובב שמתנדנד ממחשבה למחשבה. במקום לנסות לשלוט בקוף, אתה יושב אחורה ומתבונן. על ידי תרגול מיינדפולנס, אתה יכול לזהות דפוסי חשיבה לא מועילים ולהחליט באילו מהם לעסוק. קבלת המחשבות וההפרדה בניהן כסיפור ובינך כצופה בסיפור, משחררות אותך מאחיזתן, ומעצימות אותך לפעול בהתאם לערכים שלך.

חלק 3/4: אימוץ הלך הרוח של הצופה מהצד

המיינדסט, הלך הרוח של האגו מזדהה עם מחשבות, וכפי שמראה המחקר, רואה בהן אמיתות מוחלטות. הלך הרוח של הצופה המתבונן מהצד, לעומת זאת, רואה במחשבות סיפורים, תסריטים או אירועים החולפים על מסך הקולנוע. על ידי אימוץ הלך הרוח של הצופה, אתה מתנתק מהפטפוט המתמיד של הדיקטטור שבראש שלך.

תאר לעצמך שאתם מנצחי תזמורת, עדים לכל כלי מנגן את תפקידו בצורה הרמונית. כצופה המתבונן, אתה מכוון את תשומת הלב שלך מבלי להיסחף לאף מכשיר בודד. באופן דומה, בחיים, אתה יכול להתבונן ולצפות במחשבות, ברגשות ובתחושות שלך מבלי להיות המום מהן או להשלט על ידיהן. השינוי הזה מאפשר לך להגיב לאתגרים של החיים בהתבסס על הערכים האותנטיים שלך, לנקוט בפעולות שמתאימות למי שאתה רוצה להיות.

חלק 4/4: התמקדו בתהליך, במה שחשוב, ללא קשר לתוצאה

בתיאטרון הגדול של החיים, אנו מתבססים לעתים קרובות על מחיאות הכפיים ואישור הקהל. טיפול ב-ACT מזמין אותנו להעביר את המיקוד שלנו למה שבאמת חשוב לנו – הערכים שלנו. במקום לשאוף לתוצאה, אנו נותנים עדיפות לתהליך, למסע ולצעדים שאנו נוקטים בהתאם לערכים שלנו.

תאר לעצמך שאתה אמן שיוצר יצירת מופת. בעוד שאתה מקווה שאחרים יעריכו את עבודתך, אתה מוצא הגשמה במעשה היצירה עצמו. באופן דומה, בחיים, אתה יכול למצוא שביעות רצון בחיים נאמנים לערכים שלך, ללא קשר ותלות בקבלת אישור חיצוני. על ידי אימוץ מה שחשוב לך, אתה מתקרב להיות האדם שאתה רוצה להיות, בונה חיים מלאים, מספקים ומאושרים יותר.

סיכום:

טיפול ב-ACT לא רק מציע תובנות מעמיקות לשינוי הלך הרוח שלך, אלא גם מצייד אותך בכלים המעשיים ליישם את השינויים הללו. באמצעות ACT, תלמד להתמקד במה שאתה יכול לשלוט, לבחור את התגובה שלך למחשבות ולאמץ הלך רוח של הצופה. על ידי פעולה בהתאם לערכים שלך, ללא קשר לתוצאות, והפרדה בינך לבין המחשבות והרגשות הלא נעימים שעוברים אצלך, אתה מעצים את עצמך לבנות חיים של אותנטיות והגשמה.

אמצו את הכוח של טיפול ב-ACT כשאתם יוצאים למסע של גילוי עצמי וצמיחה, מתקרבים יותר להיות האדם שאתם באמת רוצים להיות. שחררו את אחיזת הדכדוך, החרדה וההימנעות ,ואמצו את התהליך השינוי שמוביל לחיים משמעותיים ומספקים יותר. עם ACT לצידך, תוכל לנווט את אתגרי החיים בחמלה ובחוסן, לעצב דרך של מטרה ושביעות רצון. הבחירה בידיים שלך; אמצו את המסע הטרנספורמטיבי היום וממשו את הפוטנציאל האמיתי שלכם.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.