מיינד, מילים, סיפורים וסרטים

אנחנו חושבים במילים, הרבה מילים, המון מילים, ולפעמים אנחנו מעלים זכרונות, חושבים בתמונות או אפילו צופים בקליפים, כלומר יכולים לראות בעיניי רוחנו ממש סרטונים. כל המילים, התמונות, הסרטים והזכרונות האלה הם למעשה סיפור שהמיינד מספר לנו, או אם תרצו תסריט או הקרנת סרט שעוברת לנו בראש. כאשר אנחנו נכנסים לרומינציות, קטסטרופיזציות או לופ של מחשבות, המיינד למעשה הוא מעין מכונה לאכילת סרטים. לא חשוב אם הסרט הזה נכון או לא נכון, או אם הוא טוב או רע, או אם הוא נעים או לא נעים… הוא בעצם רק סיפור או סרט.

האם המחשבות הן הבעיה

הסיפור או הסרט הזה שלנו אינם הבעיה. כלומר המחשבות שלנו כשלעצמן אינן יוצרות את החרדות, הכעס, העלבון, האכזבה או את העצב והדיכאון. הדרך שבה אנו מתייחסים ומגיבים למחשבות שלנו היא זו שיוצרת את הרגשות והתחושות הקשות והלא נעימות ולעיתים גורמת לנו לתפקד בדרך שאינה תואמת את הסיטואציה בה אנו נמצאים.

שיפור איכות החיים על פי ACT

על פי גישת ACT (אקט) אם אנו רוצים לשפר את איכות חיינו,עלינו לשים לב למחשבות שעוברות לנו בפתיחות, בסקרנות ובהכלה, כאילו היינו מתבוננים בה מהצד ונותנים לה את המקום שלה מבלי לדחוק אותה או לשפוט אותה כטובה או רעה. כלומר ההתייחסות העיקרית שלנו למחשבה צריכה להיות לא אם היא נכונה או לא נכונה, אלא אם היא מועילה או לא מועילה. במילים אחרות אם היא עובדת בשבילנו לטווח המיידי הקצר או לטווח הארוך; אם נשים לב למחשבה בזמן אמת נוכל להעריך האם היא עוזרת לנו ליצור את החיים שאנחנו רוצים ולהתקרב לאדם שהיינו רוצים להיות או מרחיקה אותנו מאלה.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) LI בשילוב ACT (אקט) עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ACT LI CBT בתל אביב או בזום.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.