מדוע לפעמים יש הפוגה בדיכאון בחודשי האביב והקיץ

אם אתם מרגישים ירידה בתסמיני החרדה והדיכאון בחודשי הקיץ, יתכן שמלבד הנסיעות לחו"ל ישנה סיבה מהותית נוספת לכך. הופעת שינויי מצב רוח בשינויי עונות היא תופעה מוכרת, שגם זכתה לשם SAD או בעברית הפרעה ריגשית עונתית.

במחקרים שנעשו בארצות הברית התגלה כי כחמישית מהאמריקנים מושפעים מדי שנה מהפרעה רגשית עונתית (SAD) זו. אולם באופן מעניין התגלה כי הסובלים מהפרעת SAD בהבדל מדיכאון רגיל נהנים מהפוגה מלאה ממנה בחודשי האביב והקיץ.

נהוג לייחס לגורמים סביבתיים רבים (19 גורמים ליתר דיוק) השפעה משמעותית על בריאות הנפש. מתוך 19 גורמים סביבתיים אלו, הגורם היחידי המתואם באופן ברור לרמות הגבוהות יותר של המצוקה הנפשית היה משך הזמן שבין הזריחה לשקיעה. כלומר בפועל ברור כי משך החשיפה לאור השמש יש השפעה עמוקה על בריאות הנפש שלנו.

אז בעצם מדוע לאור השמש ישנה השפעה שכזו על מצב הרוח שלנו?

חשיפה לאור השמש גורמת לגירויים שונים במערכות הפיזיולוגיות שלנו. לגירויים הללו השפעה ישירה על מצב הרוח ועל בריאות הנפש שלנו. החשיפה לאור השמש משפיעה על כימיית הגוף ומפעילה מנגנונים שונים בגופנו בהתאם. השפעת האור כוללת שינויים ברמות וייצור ויטמין D, סרוטונין (או בכינויו הורמון האושר), אנדורפינים, רמות תחמוצת החנקן ואנרגית המיטוכונדריה, אשר נמצאו כולם קשוריםקשר אמיץ למצב הרוח שלנו.

ההזדמנות של תקופת הקיץ לערוך שינוי בדפוסי חשיבה מזיקים.

חודשי הקיץ בהם משך שעות האור ארוכות ורמות הדיכאון או העצבות יהיו לרוב נמוכים יותר באופן יחסי מהווים הזדמנות פז לערוך שינויי בדפוסי חשיבה מזיקים. הסיבה לכך היא שככל שרמות הדיכאון והחרדה שלנו גבוהות יותר כך הפניות הנפשית שלנו לבצע עבודה קוגניטיבית פוחת. עבודה מטפל CBT בעצימות נמוכה, LI CBT יוכל להדריך אתכם בטכניקות טיפול קוגניטיבי התנהגותי המתאים לנושאי חרדה, דיכאון מתח ולחץ.

עבודה עם מטפל CBT בעצימות נמוכה להפחתת הדיכאון והחרדה

כאשר העומס הנפשי המוטל עלינו קטן היכולת שלנו לבצע שינוי גדלה. לכן, למתמודדים עם דיכאון או חרדה הפוגעים באיכות חייהם, כדאי לשקול בחיוב פנייה אל מטפל CBT בעצימות נמוכה גם בתקופה בה דווקא באופן זמני סיבלם פוחת באופן יחסי.

טווח זמן העבודה הסביר עם מטפל סי בי טי בעצימות נמוכה כמו בכל טיפול קוגניטיבי התנהגותי, אשר יאפשר הפחתה משמעותית בחרדה ובדיכאון ושעשויה להחזיק מעמד לאורך זמן גם לאחר תום הטיפול, נע בין 3 ל 6 חודשים (בממוצע). לכן ניצול חודשי האביב והקיץ להתחלת טיפול LI CBT הוא הזדמנות נפלאה. אחרי הכל כדאי לזכור שאחרי הקיץ Winter is coming
(החורף מגיע 😉 )

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT ע"י מטפל CBT בעצימות נמוכה, הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.