טוחנים מים בטיפול? – אך מפסיקים את זה?

לפעמים אחרי מספר פגישות יש תחושה שמשהו לא עובד, שלא מתקדמים, או שבעצם הגעתם למטרה שלשמה באתם לטיפול. למרות זאת לא תמיד מטופלים מרגישים בנוח ליזום הפסקת טיפול. בדיוק בעיניין זה פנתה אלי נירה (שם בדוי) בשירות החינם של שאל את המטפל:

"רונן המטפל שלום רב, אני בטיפול אצל מטפל חביב ויקר לי. עשינו כבר מספר חודשים, בהתחלה הרגשתי שמתקדמים, אבל כל התקופה האחרונה אני מרגישה כאילו אנחנו טוחנים מים, שום דבר לא משתנה ולא מתקדמים לשום מקום. נראה לי שלמעשה די מיצינו את עיניין הטיפול והגיע הזמן לסיים. הבעיה היא שאני מרגישה מאוד לא נעים ליזום את זה, אני לא רוצה שהמטפל שלי יפגע מהעיניין. מה אפשר לעשות במקרה כזה?"

נירה (שם בדוי)

מדוע לפעמים לא נעים להפסיק טיפול שמיצה את עצמו (או שלא עובד..)

טיפול, במיוחד כזה שמבוסס על קשר טיפולי חזק, דומה במאפיינים מסויימים למערכות יחסים אחרות. לכן לעיתים במיוחד כאשר גם כך המטופל אינו מצטיין באסרטיביות יתרה, הוא עלול להתקשות בסיום קשר כזה גם כאשר נראה לו שהטיפול מיצה את עצמו, זאת גם אם לדעתו הטיפול לא ממש עובד ולא מניב תוצאות. לעיתים רתיעה מהפסקת הטיפול קיימת גם כשלא מצליחים לייצר קשר טיפולי חזק או שסיגנון המטפל וגישתו אינם מרגישים נוח למטופל (דעותיו, הטכניקות בהן הוא משתמש, צורת הדיבור שלו, מדבר הרבה או מעט מידי וכו').

לפעמים זה החשש לפגוע ברגשות המטפל, לפעמים זה בעיקבות קשר תלותי שהתפתח עם המטפל, לפעמים זו דחיינות ולפעמים זה החוסר חשק להתחיל הכל מהתחלה אצל מטפל אחר, כך שעדיף להסתפק במה שיש שהוא "מספיק טוב".

מה כדאי לעשות כשמרגישים ש"טוחנים מים" בטיפול

הטוב ביותר הוא להעלות את העיניין בפני המטפל (נושא השיחה יכול להיות גם חידוד מטרות הטיפול ואיך המטפל רואה את המצב), לברר איך הוא או היא רואים בנקודת מבטם את הנושא, האם גם הם מזהים בעיה. יתכן ובשלב זה יוכל המטפל להסביר את השלב הטיפולי ואת הסיבה לתחושתך. יתכן והסברו יניח את דעתך ותמשיכו את הטיפול מתוך הבנה וחידוד מטרותיו. כדאי להעלות נושא זה לקראת סוף הפגישה כנושא לדיון לפגישה הבאה כדי לאפשר למטפל זמן להכין את תשובתו בצורה טובה ומועילה.
יתכן וגם המטפל חש כי הטיפול מיצה את עצמו וגם הוא מתלבט כיצד לסיימו, ושיחה זו תשמש כלי לדבר על הנושא.
בכל מקרה עליך לשקול את הסברי המטפל בדרך ביקורתית ורק אם יניחו את דעתך כדאי להמשיך בטיפול.

דרכים להפסקת הטיפול במידה ולדעתך הגיע הזמן לכך (ובכל זאת לא נעים..)

לאחר קיום השיחה על תחושותיך לגבי חוסר ההתקדמות או לגבי תחושתך כי הגעת למטרות הטיפול, ובמידה ובכל זאת נראה לך שעליך להמשיך לזמן מה, תוכל/י לרווח בין הפגישות. כלומר אם עד היום הפגישה מתבצעת אחת לשבוע תוכלו לקיימה אחת לשבועיים בלבד.

דרך נוספת היא לסכם שהטיפול יתקדם לטיפול ברמת תחזוקה עם פגישות אחת לתקופה (לדוגמה אחת לחודש), דרך זו יכולה לאפשר לך לוודא כי אכן אין לך צורך שוטף בטיפולים, והיא מהווה פלטפורמה כדי לאפשר לחזור לפגישות תכופות יותר במידת הצורך.

האפשרות האחרונה שאעלה היא להציע כי תקבע פגישה בעת הצורך, כלומר במידה והמטופל יחוש כי הוא צריך חיזוק, יתאם פגישה בהתאם .

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.