איך אפשר להתגבר על חרדה בזמן ראיון עבודה?

//איך אפשר להתגבר על חרדה בזמן ראיון עבודה?

מדוע ראיון עבודה מלחיץ עד לרמת חרדה משתקת הפוגעת בתיפקוד

שוק העבודה היום הפך מקום תחרותי ויותר מחפשי עבודה מתמודדים על כל תפקיד. בתפקידים רבים, התחרות הרבה מביאה איתה לחץ גדול, עצם ההגעה לראיון עבודה למשרה המבוקשת כבר אינו דבר מובן מאליו. המועמדים המגיעים לראיון העבודה מתמודדים עם לחצים מכיוונים ברורים שונים; הופעה מכובדת, ידע מקצועי, הכרת החברה (המעסיק הפוטנציאלי). אולם הם מתמודדים גם עם לחצים מכיוון אחר, הלחץ המנטאלי (הנפשי) הנוחת על המתמודד ועלול לשבש ואף לשתק את תיפקודו במהלך הראיון ובדרך עקיפה למנוע ממנו את קבלת המשרה הנכספת. מטפל CBT בעצימות נמוכה יוכל לסייע לכם להתגבר ולהפחית את החרדות הקשורות לראיון העבודה, ובכך לשפר את תיפקודכם בזמן הראיון הקובע.

איך מטפל CBT יכול לעזור בהכנה לראיון עבודה

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) יוכל להעיד כי הדרך שבא אנו מפרשים או תופשים הסיטואציה בה אנו נמצאים קובעת את צורת החשיבה וההתנהגות או הפעולה שלנו. לכן על פי הראיה של טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT, הדרך שבה אנו חושבים מראש או תוך כדי על ראיון העבודה, תשפיע כיצד נרגיש ונפעל במהלכו.

במצבי איום רובנו נוטים לפעול על פי דפוסי חשיבה מוכנים מראש, כאלה שפיתחנו במהלך חיינו והמבוססים על חוויות קודמות ואמונות שונות. דפוסי פעולה אלו שלעיתים רבות מכילים עיוותי חשיבה נשלפים בזמן אמת ומייצרים חשיבה אוטומאטית כאשר אנו נלחצים. (תוכלו ללמוד יותר על מנגנון חשיבה זה בפוסטרים קודמים הדנים על מנגנון הילחם או ברח).

מטפל CBT יוכל לסייע לכם לאתר את אותם עיוותי חשיבה המאפיינים את דפוסי מחשבה אלו אשר עלולים לפגוע בתיפקודכם בזמן ראיון העבודה המלחיץ. במסגרת טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT מטפל CBT בעצימות נמוכה להדריך אתכם ולעזור לכם ברכישת המיומנות שתאפשר לכם לנהל את החשיבה ולתת מענה מיידי לעיוותי החשיבה הללו ולייצר חשיבה חלופית מאוזנת אשר תאפשר לכם לתפקד ביתר יעילות גם תחת לחץ בראיון העבודה.

מה הם עיוותי החשיבה הנפוצים שעלולים לפגוע ביכולתנו לתפקד בראיון עבודה?

הכל או כלום (ראית שחור-לבן)
עיוות החשיבה ״הכל או כלום״ עלול להופיע אלינו כבר לפני התחלת ראיון העבודה, החשיבה שאני חייב לקבל את התפקיד כמובן מוסיפה לחץ מראש. אם תגיעו לראיון במחשבה שאסור לכם לפספס, ושאתם מוכרחים להשיג את התפקיד, תייצרו מראש לחץ משמעותי, וכל אירוע מלחיץ בראיון עצמו יצטרף ללחץ הקיים ועלול להגיע לעצימות גבוהה אשר תפגע ביכולתכם לתפקד בצורה מועילה.
גם המחשבה כי עליכם לענות בהצלחה על כל שאלה שתעלה בראיון העבודה עלולה לחבל בקבלתכם לתפקיד. לעיתים רבות ימצאו אותכם מתאימים לתפקיד גם אם אין לכם תשובות בכל נושא (הרי תוכלו ללמוד את הנדרש בתפקיד בתקופת החפיפה או ההתחלה)

קריאת מחשבות או ניבוי עתידות

הסיטואציה של ראיון עבודה יכולה בהחלט להיות מטעה מאוד. אנו נשאלים שאלות לעיתים הדבר גורם לנו תחושה של נחקרים. במצב זה הלחץ עלול לגרום לנו לפרש את גישת מהראיון בדרך שגוייה. הבעות פני המראיין, תנועות גופו, חוסר הסבלנות שלו, טון או דיקציה הדיבור שלו עלולים לגרום לנו לפרש בצורה מעוותת את התנהגותו.
כאשר אנו מנסים להוסיף משמעות לכל אלה ואף לקרוא את מחשבותיו של המראיין, אנו עלולים לייחס להם ראייה שלילית אשר באופן טיבטי תייצר אצלנו לחץ גדול עוד יותר אשר יפגע ביכולותינו בהמשך הראיון.
מטפל CBT יוכל ללמד אותכם טכניקות ומיומנויות חשיבה שיסייעו לכם לעצור את החשיבה והפרשנות הלא מועילה הזו.

חשיבה ריגשית

חשיבה ריגשית מאופיינת בכך שאנו מאפשרים לתחושות הרגשיות והפיזיות שלנו להשפיע על דרך החשיבה שלנו. כך שאם אנו ״מרגישים״ לא בנוח או אפילו חשים תחושות גופניות אשר בדרך כלל קשורות באיום (לדוגמה כאבי בטן, רעידות, תחושת בטן ״נבואית״ שמשהו לא בסדר, הזעה וכו׳) נאפשר להשפיע על דרך החשיבה ויתפרשו שעצם הקבלה לעבודה היא סכנה, הרי סביר שנתקשה להמשיך לתפקד ביעילות בהמשך הראיון.

עיוותי חשיבה נוספים ועזרתו של מטפל CBT (מטפל סי בי טי) בעצימות נמוכה

ישנם כמובן עיוותי חשיבה נוספים העלולים לשבש את התנהלותנו ולייצר אצלנו חרדה מראיון עבודה. נהוג לחלק את עיוותי החשיבה לעשר משפחות עיוותים. מטפל CBT )מטפל סי בי טי) בעצימות נמוכה יוכל כאמור לעזור לכם לאתר מהם עיוותי החשיבה המאפיינים אתכם ובהמשך פגישות טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT ידריך אתכם בכלים והטמעת מיומנויות החשיבה וההתנהגות שיסייעו לכם להתגבר ולהפחית את הלחץ לפני ובמשך ראיון העבודה ובכך להגדיל את הסיכוי להצלחתו.

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) בעצימות נמוכה 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) בעצימות נמוכה והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.

2018-08-17T14:18:39+00:00