האימה של מה צפוי לנו בעתיד

אחד הגורמים המרכזיים שתוקעים את החשיבה שלנו והופכים אותה ללא אפקטיבית או לא "עובדת בשבילנו" הוא הפחד מהעתיד הלא צפוי. חוסר מידע אמין, מידע מטריד, חוסר וודאות כלכלית, אי-בהירות בהוראות לציבור וכו' מגבירים את הלחץ והאימה הקיומית שלנו בעתיד.

מפחיתים חרדה, נשארים בהווה בכאן ועכשיו

במקום להתמקד בעתיד הלא נודע שעלול להביא אותנו למחשבות קשות ומפחידות של אבדון מתקרב ואיתו תחזית קודרת וקטסטרופלית על סוף העולם או לפחות של העולם האישי נסו להתמקד בהווה. במה אני הולך/ת לעשות היום, מחר או בעוד יומיים. איך אני נראה עכשיו ברגע זה.

לפעמים המחשבות הראשוניות התקועות בעתיד פשוט צצות להם, אין לכם שליטה עליהם והם מטרידות ומתגלגלות להן בראש בלי שליטה.. אז מה אנחנו יכולים לעשות לגבי זה?

הסיפור האימה של הנביא הפטפטן

כדי להישאר מה שיותר בהווה אנו צריכים להגביר את המודעות לחשיבה שלנו, או אם תרצו לקשיבות שלנו אליה. לנסות להתבונן עליה כאילו מהצד, לשים לב למה שעובר לנו בראש (יש כאלה שקוראים לזה מיינדפולנס).

הדרך להפריד אותנו מהתקיעות במחשבות הקשורות לעתיד הקודר היא לשים לב שהן עוברות לנו בראש ולתת להם שם כאילו היו כותר או סיפור. תנו להם שם כמו "סיפור האימה של הנביא הפטפטן". ואז כל פעם שאתם שומעים או רואים (כן, מחשבות יכולות להיות גם ויזואליות..) את אחד המשפטים בראש, אלו שחוזרים על עצמם וקשורים לעתיד ההמאיים, אימרו לעצמכם: "אני שם/ה לב ששוב עולה הסיפור האימה של הנביא הפטפטן".

ועכשיו אחרי שהפרדתם בינכם לבין סיפור האימה של הנביא הפטפטן, נסו לאתר חמידה חפצים בסביבה שלכם, כאלה שלא שמתם אליהם לב במיוחד קודם, התמקדו בכל אחד מהם מספר שניות. אחרי מספר חפצים או פרטים נסו לראות האם אתם שוב חוזרים להווה ומשוחררים להתרכז בפעולות שלכם או במחשבות על הכאן ועכשיו (למה אני מחוייב ברגע זה, מה אני צריך להכין להערב וכו').

תירגולי המיינדפולנס מהווים כלים במסגרת טיפולי CBT ו- ACT

התרגילים עליהם כתבתי למעלה הם תירגולי מיינדפולנס המקובלים במסגרת טיפולי CBT (סיביטי) ובעיקר ACT (אקט). מטפל ACT (אקט) או מטפל CBT (מטפל סיביטי) יכולים לסייע לכם להתמודד טוב יותר עם הלחץ, החרדה והדיכאון שעלולים לצוץ בימים אלו, זה יכול כמובן להיות אותו מטפל אם יש לו הכשרה בשתי שיטות אלו הקשורות זו לזו.

האם LI CBT או ACT יכולים לעזור לך או לקרובים לך?

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI + מטפל ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT | תרפיית קבלה ומחויבות ACT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI ו- ACT והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT בשילוב ACT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.