אמונות יסוד והדימוי העצמי

האמונות הבסיסיות, העמוקות ביותר שלנו שלנו על עצמנו, על אחרים ועל העולם משפיעות על דפוסי החשיבה שלנו. אמונות יסוד או ליבה אלו נוצרות מיתוך הפרשנות שנתנו לחוויות מוקדמות בחיינו. בין אם מדובר על הפרשנות שנתנו להתייחסות ההורים אלינו, צורת התקשורת איתם או עם בני משפחה אחרים, חברים, מורים, מפקדים וחוויות מסביבתינו.

אמונות יסוד (ליבה) אלו הן מידע בסיסי בלתי מעורער או אקסיומות הנחשבות כנכונות ללא תנאי על ידינו, אף על פי שלעתים קרובות הם אינם תואמות את המציאות האובייקטיבית.

במהלך טיפול קוגניטיבי התנהגותי ידריך אותנו מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI כיצדי לחשוף את אמונות הליבה המגבילות אותנו. תהליך חשיפת אמונות הליבה מאפשר לנו לערוך את השינוי המיוחל בדרך לאיזון החשיבה שלנו ולהפחתת החרדה או הדיכאון. חרדה אלו עומודות בבסיס הדימוי העצמי הנמוך.

שתי אמונות יסוד מרכזיות העומדות בבסיס החרדות המובילות לדימוי עצמי נמוך קשורות לתחושת ההצלחה והמסוגלות שלנו ולתחושתנו ליכולת שלנו להיות אהובים ורצויים.

אמונת הליבה האם אני מצליחן/בעל יכולת או מסוגלות

אחת מאמונות הליבה המשפיעות ביותר שלנו עוסקת בתהיה 'האם אני מצליחן?'. כאשר אנו איננו מחשיבים את עצמנו כמצליחנים או מוצלחים, או שאיננו מאמינים שאנו מסוגלים להגיע להישגים בעתיד, אמונות היסוד שלנו באות לידי ביטוי כאשר אנו חושבים או או מתבטאים באמירות כמו 'אני כישלון', 'אני לא מספיק טוב' ו-"לא לעשות שום דבר נכון".

תפיסות עצמיות עמוקות אלה גם מונעות מאיתנו לנקוט צעדים כדי לשנות את אמונות הליבה המגבילות שלהם, זאת מאחר ואנו רואים את עצמנו כבלתי מסוגלים להצליח ואו כלא מספיק טובים או ראויים.

אמונה הליבה של יכולתי להיות אהוב או רצוי

אמונה ליבה חשובה נוספת סובבת סביב הרגשותנו לגבי יכולתינו להיות אהובים או רצויים על ידי אחרים. אם לא מאמינים שניתן לאהוב אותנו לעתים קרובות אמונות יסוד מגבילות שמציגות אלי ימצאו את בטויין במחשבות או אמירות כגון 'אני לא אהוב ',' אני לא מתאים לשום מקום ',' ברור שלא יקבלו אותי (תחושת דחיות), "לא אוכל למצוא זוגיות אף פעם" או "אוהבים אותי רק אם אני מרצה ועושה מה שנדרש ממני ( ממלא תפקיד פונקציונאלי בלבד או שהאהבה אלי תלויה בהצלחה שלי) או נראה טוב בעיני מישהו".

אמונות יסוד כגון אלה, משפיעות באופן ישיר על תפיסת הערך העצמי או הדימוי העצמי ועלולות לפגוע במערכות יחסים שונות ולייצר תחושה של ניתוק, בדידות, תסכול ועצבות..

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI עשוי לסייע לחיזוק הדימוי העצמי

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) LI מדריך את המטופל החש בדימוי עצמי נמוך במסגרת תהליך הנקרא הבנייה קוגניטיבית ומלמדו כיצד לפתח מיומנויות חשיבה המסייעות למטופל לייצר חשיבה מאוזנת המועילה לו. בתהליך בו נחשפות אמונות היסוד המגבילות ולצידם נוצרות אמונות מועילות ומאוזנות יותר כך שרמת החרדה והלחץ פוחתים והערך העצמי עולה.

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) בעצימות נמוכה 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) בעצימות נמוכה והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.