חרדה או פוביה ממחויבות כדפוס של הימנעות מעימותים

//חרדה או פוביה ממחויבות כדפוס של הימנעות מעימותים

מדוע לחלק מאיתנו חרדה ממחויבות – פוביה ממחויבות

רוצים מערכת יחסים אבל מפחדים ממחויבות? אתם כמובן לא לבד. חרדה ממחויבות הוא פוביה מוכרת, אשר פעמים רבות נובעת מטראומה קודמת ממערכת יחסים כל שהיא. מערכת יחסים כזו יכולה להיות שלנו או של קרובים לנו, כמו הורים, בני משפחה אחרים חברים וכו'. חוויה לא נעימה ממערכת יחסים קודמת עלולה להוביל לרצון להימנע מעימותים שאולי תביא איתה המערכת החדשה. אם חוויתם טראומה שכזו, יהיה לכם קשה לבטוח שוב במישהו. לאחר חוויה של מה שנתפס בעיננו כסוג של בגידה ע"י מישהו קרוב לנו, היכולת שלנו לראות את מערכות היחסים כאפשרות טובה או בטוחה פוחתת, ואנו מוצאים את עצמנו מאוימים וחוששים שמקרה כזה עלול לחזור על עצמו.

לעיתים חלק מאיתנו חשים צורך עז להיות בשליטה מוגזמת על חייהם. צורך כזה עלול למנוע מהם להכניס אדם נוסף עליו עליהם לקחת אחריות מאחריו והם עסוקים מדי בשמירה על עולמם שלהם.המחיר בשליטה מוגזמת עלול להיות כבד ולפגוע באפשרות לפתח מערכות יחסים ולזכות באהבה.

חרדה ממחויבות עלולה גם לנבוע מבלבול או פרשנות שגוייה שלנו לתחושות רגשיות ופיזיולוגיות. להתרגשות ישנם מאפיינים דומים מאוד לאלו של חרדה. תחושה של שמחה משמעותית, התרגשות גדולה, אושר, או אפילו התרוממות רוח נתפסים לעיתים על ידי מערכות חיישני הגוף כלחץ שלילי, או מתח המוביל לחרדה.

התגברות על חרדה ממחויבות בסיוע מטפל CBT

החשיבה המובילה אותנו אל חרדה ממחויבות מאופיינת פעמים רבות בעיוותי חשיבה שונים. בין עיוותי חשיבה אלו נמצא בדרך כלל; הכללה מוגזמת, ניבוי עתיד, קריאת מחשבות, העצמה (קטסטרופיזציה), ראיית שחור או לבן, פסילת החיובי וחשיבה רגשית. במסגרת טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT, מטפל CBT (מטפל סי בי טי) בעצימות נמוכה יכול להדריך אותנו בהבנת התהליכים העוברים עלינו ויוצרים אצלנו רצון  עז להימנע מעימותים עתידיים המוביל לחרדה ממחויבות. מטפל CBT יעזור לנו לרכוש את המיומנויות הדרושים לשם זיהוי עיוותי החשיבה והחליפתם בחשיבה מאוזנת המבוססת על פרשנות התואמת את העובדות האובייקטיביות.

גם אם נפגעתם בעבר ממערכת יחסים לא בריאה, אתם בהחלט יכולים לפתח מערכת חדשה, בריאה המבוססת על אמון ואהבה. המיומנויות החדשות שתרכשו בעזרת מטפל CBT יאפשרו לכם גם לפתח חשיבה ביקורתית מאוזנת מבוססת עובדות שתסייע לכם לפתח תחושה טובה לדעת מתי כדאי להתרחק ממישהו עם התנהגויות רעילות או מזיקות. בדרך זו הפתיחות החדשה לקשר מחייב, תתבסס על תחושת ביטחון עצמי ויתר נוחות.

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

מטפל CBT (מטפל סי בי טי) בעצימות נמוכה 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול מועבר ע"י מטפל CBT (מטפל סי בי טי) בעצימות נמוכה והוא יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.

2018-08-20T22:54:54+00:00