התקדמתי לעבודה חדשה אז למה אני עדיין בלחץ וחרדה?

מזל טוב, התקבלתם לעבודה חדשה… אבל למה במקום לחוש הקלה וגאווה אתם בלחץ וחשים חרדה לגבי המצב?

אולי תופתעו לדעת כי בעיה זו שאתם חווים היא בעצם תסמונת נפוצה יותר ממה שמקובל לחשוב. כך שאתם בהחלט לא לבד בחוויה הזו.

לתסמונת של חרדה מעבודה חדשה, מהמחשבה שאתם לא מספיק טובים, שאף פעם לא תהיו מסוגלים לבצע את מה שנדרש מהתפקיד החדש, שמהר מאוד יעלו על זה שאתם בעצם לא מתאימים ויחשפו את הונאה שלכם, יש שם. לתסמונת הזו קוראים ״תסמונת המתחזה״ (״imposter syndrome").

כאמור הרבה אנשים מרגישים כמו מתחזים כאשר הם מתקבלים לעבודה חדשה והבעיה היא שכל המחשבות האלה מפחידות, מתישות ויוצרות מתח מיותר שמכביד מאוד ובמידה מסוימת עלול אף להשפיע על התפקוד התקין ורמת הביצוע בפועל בתפקיד החדש.

חרדה מתפקיד חדש אליו התקבלנו הרי נראית על פניו מנוגדת להיגיון. הרי סופסוף מצאנו עבודה או שקודמיו בתפקיד, כך שאנו צריכים לחוש גאווה וירידה במתח.

ממה נובעת חרדה מעבודה חדשה ואיך יכול מטפל CBT בעצימות נמוכה לסייע

פחד מעבודה חדשה הו למעשה חרדה. כלומר פחד המופעל בצורה שאינה מותאמת למצב. חרדה זו נוצרת אצלנו על ידי החשיבה שלנו שאינה מבוססת על העובדות או שאינה מפרשת אותן בצורה נכונה ומועילה.

חשיבה שכזו מוטה ואינה מאוזנת. בתהליך טיפול קוגניטיבי התנהגותי, מטפל CBT יקרא להטיות חשיבה כאלו עיוותי חשיבה, ויוכל להדריך אותכם כיצד לאתר אותם בזמן אמת, לאזן אותם ולעבור לחשיבה מאוזנת.

חשיבה מאוזנת תפחית את תחושת הלחץ והחרדה האופפת אותכם, תפזר את ענן הפחד המוגזם ויאפשר לכם לתפקד ביעילות

מה אפשר לעשות לבד לפני שפונים אל מטפל CBT

מאחר שהפחד המוגדר או חרדה ממקום עבודה או תפקיד חדש נובע בעצם ממחשבות שרצות לנו בראש, יתכן ותוכלו להשתלט עליהן גם ללא עזרת מטפל CBT.נסו להבין מה מוביל אצלכם את החרדה, מה הן המחשבות שלכן ואז ענו לעצמכם עליהן.

כך לדוגמה אם המחשבה העוברת לכם בראש היא שאתם ״לא יודעים כלום״ נסו לענות לה בדרך מאזנת, לדוגמא: ״אני עדיין לא יודע את כל מה שהתפקיד דורש, סביר להניח שאף אחד לא יודע מראש את כל מה שדורש התפקיד, אבל ודאי אוכל ללמוד עם הזמן את הנדרש ממני״.

זיכרו שאין זמן מושלם לקבלת תפקיד חדש, אף אחד לא מושלם, ותמיד ניתן ללמוד ולהשתפר. אף אחד הגיוני לא באמת מצפה שמיד עם כניסתכם לתפקיד תבצעו אותו בצורה מושלמת.

אם אתם חוששים, מפחדים או אפילו חרדים מהתפקיד או העבודה החדשה אתם בחברה טובה, כאמור הרבה מאוד שותפים לסוג זה של חרדה ולכן היא זכתה לכינוי ״תסמונת המתחזה״.

כדי להתחזק, עליכם לזכור את ההישגים שהגעתם אליהם עד היום, ואשר בזכותם נבחרתם לתפקיד החדש. זכרו כי האנשים שבחרו בכם לתפקיד החליטו לתת בכם את האמון מאחר שזיהו את היכולת והפוטנציאל שלכם.

מתי כדאי לפנות אל מטפל CBT בעצימות נמוכה בגלל חרדה מעבודה חדשה

במידה ואתם חשים חרדה או לחץ לא נעים, הפוגעים בתפקודכם או באיכות חייכם. חווים קשיים בשינה או סבל במהלך היום ואינכם מצליחים להשתלט על המחשבות בעצמכם, כדאי לשקול לפנות לעזרת מטפל סי בי טי בעצימות נמוכה שיוכל לסייע לכם להפחית את החרדה

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הניתן ע"י מטפל CBT בעצימות נמוכה, הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.