רבים מסתובבים עם תחושת חרטה או רגשות אשמה על מעשים שעשו (או לא עשו). התחושה הזו עלולה להביא במקרים מסויימים למצבי חרדה ואפילו דיכאון. אמנם כבר התייחסתי לא מזמן לנושא בשל ריבוי הפניות הנוגעות לעיניין החלטתי להציג בפניכם גם את שאלתה של דפנה (שם בדוי) אשר פנתה אלי במסגרת "שאל את המטפל":

"רונן המטפל שלום, לפני כשנתיים עשיתי מעשה שמנוגד לערכים שלי, פגעתי באדם יקר לי ואפילו שהוא אינו מודע בכלל לדבר, אני לא מצליחה להשתחרר מהמחשבה הזו. זה רודף אותי כל הזמן וממש מביא אותי לדיכאון ועצבות גדולה. אני פשוט מרגישה רע עם עצמי, אשמה ומגעילה. ממש לא ראוייה לאהבה שאני מקבלת ממנו. אני פשוט לא יכולה יותר עם הדיכאון הותחושה הנוראה הזו ששמה אותי כל הזמן בלחץ וחרדות. – מה אני יכולה לעשות לגבי זה?"
דפנה (שם בדוי)

פישלתי בגדול, איך יכולתי לעשות את זה?

תחושת אשמה יכולה להיות על משהו שעשינו, או חושבים שעשינו. לפעמים מדובר בתחושת אשמה על משהו שלא עשינו, או לא עשינו מספיק. בנוסף לרגשות אשם וחרטה על אלו לפעמים אנו עלולים לסבול מרגשות אשמה על משהו שאנו עושים טוב יותר ממישהו אחר…

אתם לא יכולים לשחרר את האשמה ואת התיעוב העצמי על משהו שעשיתם. עסוקים בחרטה שלא מביאה כלום .. מלבד חרדה ואיתה דיכאון?

אתם חושבים שאתם אנשים רעים? חסרי מוסר? לא ראויים לאושר או אהבה? אם כן, אתם כמובן בסיכון לירידה בערככם העצמי, ולדיכאון.באותה עת אתם גם עלולים לפגוע במערכות היחסים שלכם ובקרובים לכם. הפגיעה כמובן יכולה להיות גם בקריירה או בפרנסה.

צעד ראשון בהתמודדות עם חרטה ואשמה

זה אנושי לעשות טעויות, כולנו טועים, לפעמים בגדול ולפעמים בקטן. אם אתם מרגישים חרטה או אשמה, הרי זה בסך הכל סימן שאכפת לכם. איננו יכולים לשנות את העבר, אבל אנו יכולים בהחלט להתמקד בשינוי עכשיו, בהווה וכמובן בהשפעה מועילה על העתיד. ההבנה שגם אתם בסך הכל אנושיים וזה אומר שתעשיתם ותעשו שגיאות בחיים היא הצעד הראשון בדרך להתמודד בהצלחה עם רגשות האשמה.

מתי כדאי לפנות למטפל קוגניטיבי התנהגותי LI CBT.

במקרים רבים אנו מתקשים לראות את הדברים בדרך מאוזנת ואובייקטיבית ובשל כך, אנו לא מצליחים להתגבר על רגשות חרטה או אשמה בכוחות עצמנו. במידה וזה המצב כדאי מאוד להעזר בטיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT או LI CBT.

מטפל קוגניטיבי התנהגותי LI CBT, מטפל CBT בעצימות נמוכה,  יוכל להדריך אתכם כיצד להתמודד עם רגשות אלו ויעזור לכם לרכוש את המיומנויות הנדרשות לאזן את החשיבה שלכם כך שתוכל להפוך מועילה.

"כולנו עושים טעויות, נאבקים ביומיום ואפילו מתחרטים על העבר שלנו. אבל אתם לא השגיאות שלכם, אתם לא המאבקים שלכם, ואתם כאן עכשיו ויש לכם את הכוח לעצב את היום שלכם ואת העתיד שלכם. "
סטיב מרבלי

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.