האם חרדה עלולה לגרום לאיבוד שיער או נשירת שיער

חרדה ולחץ ממושכים עלולים לגרום לתופעות שונות המשפיעות גם פיזית על גופינו. דניאל (שם בדוי) חבר קבוצת שאל את המטפל העלה בפני מטפל CBT בעצימות נמוכה שאלה המטרידה רבים:

"רונן המטפל שלום, בשנתיים האחרונות אני סובל מחרדות שגורמות לי לחץ גדול. בזמן האחרון שמתי לב שאני מאבד יותר ויותר שיער. זה ממש בולט כשאני מסתרק לפי כמות השיער שנשארת על המברשת. האם החרדה יכולה לגרום לנשירת שיער?"

חרדה ולחץ כגורמי סיכון בריאותי באופן כללי

חרדה ודאגנות ממושכת (כרונית) גוררות הצפה של הורמוני מתח ולאלו עלולות להיות השלכות פיזיות ובריאותיות חמורות. השלכות אלו עלולות של חרדה ולחץ מתמשכים יכולות לכלול בין היתר:

  • דיכוי מערכת החיסון
  • הפרעות עיכול
  • מתח שרירים
  • אובדן זיכרון לטווח קצר
  • מחלת עורקים כלילית מוקדמת
  • התקף לב

אם דאגה מוגזמת וחרדה גבוהה לאורך זמן אינם מטופלות, הם עלולות להוביל לדיכאון ואפילו למחשבות אובדניות.

חרדה, דאגנות, לחץ ואובדן שיער

חרדה יכולה, במקרים מסוימים, אכן לגרום לנשירת שיער, ובמקרים אחרים היא עלולה להרע מצב בו מתקיים כבר אובדן שיער.

אולם חשוב להבין כי נשירת שיער היא אף פעם לא הסימפטום היחידי של חרדה, וברוב המקרים נשירת שיער עלולה להתרחש רק במקרי חרדה חמורה.

המקשר בין חרדה ובין נשירת שיער הוא שחרדה ודאגנות ממושכים יוצרים מתח לאורך זמן רב.. מתח כזה יכול לגרום לתנאים הפיזיולוגיים המביאים לאובדן שיער.

החדשות הטובות עבור הסובלים מאובדן שיער הן כי נשירת שיער בעקבותיה אינה קבועה. כך שאם מתח וחרדה הם הגורמים לאובדן השיער שלך, אז הפחתת החרדה, הדאגנות והמתח יכולה לעצור את נשירת השיער והוא עשויי לחזור ולגדול לפחות בחלקו חזרה.

אומנם מובן שלא כל נשירת שיער קשורה בהכרח ישירות למצב חרדה ומתח, אולם על מנת להפחית את הסבירות של אובדן שיער הקשור לחרדה חשוב להפחית את החרדה בכל מקרה.

הזהרה לגבי איבוד שיער ללא קשר למצב חרדה או מתח

אם מבחינים ב נשירת שיער פתאומית או יותר מאשר אובדן שיער רגיל בעת סירוק או חפיפה, מומלץ מאוד להתיעץ על כך עם הרופא שלך. איבוד שיער פתאומי יכול להצביע על מצב רפואי הדורש טיפול.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בדאגנות, חרדה, מתח ולחץ

טיפול למקרים רבים של חרדה דאגנות הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT. הניתן ע"י מטפל CBT בעצימות נמוכה נמצא יעיל במיוחד הן בהפחתת חרדות ובניהן הפרעת חרדה מוכללת, דאגנות, מתח, דיכאון לחץ וכו'. טיפול LI CBT נחשב כטיפול קצר טווח (קצר מועד) והוא משלב טכניקות ותירגול מיומנויות חשיבה והתנהגות.

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.