חרדה מרעש, רגישות יתר לרעשים

//חרדה מרעש, רגישות יתר לרעשים

רעש יכול להיות דבר מעצבן מאוד, כאשר אנחנו נמצאים במצב לחץ הרעש יכול להעצים את תחושת האי נוחות ולהוביל אותנו למצב חרדה.הפעם בחרתי לשתף אתכם בתשובתי לשאלתה של רעות (שם בדוי) חברת קבוצת שאל את המטפל:

"רונן המטפל שלום, אני ממש נכנסת ללחץ גדול מרעשים בסביבה, זה יכול להיות הטלביזיה של השכנים, או הרעש מעבודות הבנייה שליד ביתי. הלחץ הזה הופך אותי לאגרסיבית ברמה שאני עפה על כל מי שבסביבה. זה ממש לא בשליטתי וזה כל כך לא נעים לי ומביך אחר מעשה. האם יש משהו שאפשר לעשות כדי לשלוט בעצמי ולהפסיק את הלחץ הזה שגורם לי הרעש?"
רעות (שם בדוי)
[/fusion_separator]

סוגי חרדה מרעשים

חרדה מרעשים היא חרדה מוכרת העלולה לגרום לסבל רב. למעשה לא מדובר בחרדה אחת אלא במספר סוגי חרדות מרעשים שונים.

הבולטות מבין חרדות מרעשים הן פונופוביה, הנקראת גם ליגרופוביה או סונופוביה, ברוב המקרים היא פחד או סלידה מצלילים חזקים אך זה יכול להיות גם פחד משקט ממושך – למעשה זוהי סוג של פוביה ספציפית. פוביה זו יכול להוות פחד מקולות מסויימים, או אפילו במקרים נדירים יותר פחד מהקול של האדם עצמו. סיבת הפוביה נובעת לעיתים קרובות מרגישות יתר לטווח תדרים ועוצמות קול (hyperacusis).

סיבה נוספת העלולה לגרום לחרדה מרעשים עלולה להיות אירוע טראומטי שבעקבותיו תתפתח חרדה זו.

לחץ ממושך, תחושת דכדוך או דיכאון ורגישות כללית לחרדה עלולים להוביל גם לחרדה מרעשים. וכמו במעגל קסמים חרדה או פוביה זו מעצימה את תחושת הלחץ והחרדה הכללית.

הסובלים מחרדה או פוביה מרעשים יגיבו בדרך כלל בחוסר נוחות משמעותי, בעליה בתחושת הלחץ ועד עצבנות ואגרסיביות כלפי הסובבים אותם. חלק מהסובלים מחרדה מרעשים מרגישים תחושה של חוסר שליטה (בעיקר כשמדובר ברעשים החוזרים על עצמם כמו לעיסה, או קולות טלביזיה). לחלק יש תחושה המגבירה את הרעש בעוצמה והם עלולים אף להאמין כי הרעש נעשה במכוון נגדם גם אם אין לכך כל בסיס עובדתי או הגיוני.

חרדה מרעשים עלולה לגרום לבעיות שינה, בעבודה ובפעילויות ואינטראקציות חברתיות ובינאישיות. בדרך כלל קשה לסובל מחרדה מרעשים להתגבר עליה בכוחות עצמו, לכן מומלץ למי שחרדה מרעשים פוגעת באיכות חייו לפנות לטיפול מתאים

אפשרויות הטיפול בחרדה מרעשים

ישנם הנעזרים באוזניות אוטמות או אטמי אוזניים ובמקרים מוגבלים פתרון זה עשוי לעזור. אך זהו פיתרון ממוקד לסיטואציות מסויימות אך מגביל את המשתמש בו באינטראקציה עם הסביבה וכמובן יוצרות תלות.

שיטה דומה היא השימוש באוזניות לשמיעת מוזיקה המונעת את שמיעת הקול המטריד, למעשה נעשה פה שימוש במעין מסך קול. לשיטה זו יתרונות ומגבלות כמו לשיטה הקודמת.
שיטות בריפוי בעיסוק יכולות להקל במידה מסויימת גם הן לתופעה בעיקר בהפחתת הרגישות לאורך זמן לרעש.

כמטפל LI CBT אציין כמובן גם את שימוש בטכניקות טיפול קוגניטיבי תנהגותי CBT אשר הוכחו כיעילות ביותר לטיפול במצבי חרדה שונים. בטיפול לומד המטופל לזהות ולשלוט במחשבותיו ובהתנהגויותיו ובכך להפחית במידה משמעותית את החרדה והסבל הנובע ממנה.

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.

2018-07-23T18:19:38+00:00