מה המחיר של טיפול CBT? או כמה עולה טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT? זו אחת השאלות הנפוצות ביותר בין חברי קבוצת הפייסבוק "שאל את המטפל" הפונים אלי. מאחר ועיניין זה בעל משמעות רבה אצל רבים בקבלת ההחלטה האם להתחיל טיפול או לא, החלטתי להעלות את הנושא בפוסט זה.

אז מה המחיר של טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT?

מחיר טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT או LI CBT כמו מחירי טיפולים פסיכולוגיים שונים משתנה ממטפל למטפל. ישנם גורמים רבים להבדל המחירים ונדון בהם בהמשך.

ככלל ניתן למצוא טיפולים ברמות משתנות החל מטיפולים חינמיים הניתנים על ידי סטודנטים שעדיין אינם מטפלים של ממש, וזאת במסגרת הכשרתם, ועד מטפלים יוקרתיים הדורשים למעלה מ-600 ₪ ויותר לכל פגישה טיפולית.

מה המחיר האמיתי של טיפול חינם (או טיפול זול מידי)?

טיפולי החינם או בסכומים סימליים של עד 220 ₪ הניתנים כיום על ידי סטודנטים לטיפול קוגניטיבי התנהגותי יהיו בדרך כלל אומנם מפוקחים על ידי מדריכים יותר מנוסים, אך הפגישות עצמן כלומר הטיפולים בפועל מתבצעים על ידי סטודנטים על כל המשתמע מכך, המחיר האחר אותו משלם המטופל בטיפול מסוג זה יהיה טיפול אצל מטפל חסר ניסיון ומיומנויות טיפול והבחנה אשר נמצא עדיין בתהליך למידה. בהעדר אפשרות כלכלית אחרת אכן כדאי להעזר באופציה זו שעשויה בהחלט להועיל במצבים מסויימים, והיא טובה יותר מאשר לא לקבל טיפול בכלל.

אופציה מוזלת נוספת קיימת גם במסגרת קופות החולים, או במסגרות יעודייות למקרים ספציפיים על ידי עמותות שונות.

האם טיפול מה שיותר יקר יהיה בהכרח גם טוב יותר?

צריך לזכור כי למטפל ישנן הוצאות רבות שאנו לא תמיד מודעים להן, הוא מחזיק קלינקה, משלם ביטוח, הוא משקיע זמן מחשבה נוסף על המקרה שלנו מעבר לפגישה הטיפולית ופעמים רבות גם ישלם למטפלים אחרים כדי שיבדקו את הכיוונים שבחר בטיפול (זה תהליך מקובל הנקרא הדרכה), המטפל גם חייב להשאר מעודכן ברמה המקצועית וללמוד כל העת. כאשר אנו בוחרים לטפל במכון ולא אצל מטפל פרטי נוספות לעלויות אלו גם עלויות החזקת מנגנון וכו'. כך ניתן להבין כי מחיר הטיפול חייב לכסות הוצאות אליו ותשלום זול מידי עלול לגרור אותו להפסדים או חוסר מוטיבציה ולפגיעה בטיפול.

עלויות טיפול CBT או ACT הממוצעות אצל מטפלים מקצועיים ינועו לרוב בין 400 ₪ ל- 600 ₪. בטווח מחירים זה ניתן למצוא מטפלים קוגניטיביים התנהגותיים טובים, ומתאימים לטיפול ברוב המקרים של התמודדות עם מצבי חרדה, דיכאון, חוסר ביטחון עצמי ודומיהן. המחירים משתנים גם מאיזור לאיזור, כך שבאיזורים המרוחקים יותר מהמרכז ניתן למצוא טיפולים זולים יותר.

חשוב להבין כי מטפלים הגובים תשלום גבוה יותר מהסכומים שציינתי אינם בהכרח טובים יותר, בעיקר כשמדובר בתחומי הטיפול שציינתי המהווים את רוב המקרים.

שימו לב לא רק לעלות הפגישה אלא גם למשך הטיפול

מעבר למחיר כל פגישה הרי שגם משך הטיפול הוא גם גורם מכריע בתחשיב עלות הכללית. הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי CBT הוא טיפול קצר מועד, כלומר ביחס לגישות טיפול אחרות הוא נחשב קצר. באופן ממוצא ינוע טיפול CBT בין 12 ל 20 פגישות, וכדי להבין את העלות הכוללת של הטיפול יש להכפיל את מספר הפגישות במחיר כל אחת מהן. ברוב המקרים יוכל המטפל להעריך את כמות הפגישות שידרשו כבר לאחר הפגישות הראשונות, לאחר שיבין את מטרות הטיפול והאתגר העומד בפני המטופל.

עלות מטפל CBT (מטפל סיביטי) LI בתל אביב

החזקת קליניקה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול CBT (טיפול סיביטי) LI בתל אביב כרוכה בעלויות גבוהות ולכן לרוב מחירי הטיפול יהיו גבוהים יחסית למקומות המרוחקים יותר מהמרכז. מחיר טיפול ע"י מטפל CBT בתל אביב ינוע ברוב במקרים בטווח מ: 450 ₪ ועד 600 ₪ לפגישה.

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT

100% תכל"ס, 100% אמפטיה, 0% שיפוטיות

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT הו א טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד ביחס לגישות אחרות. הטיפול יעיל במיוחד עבור הסובלים מקשיים שונים, הפרעות חרדה, דיכאון, דכדוך, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך, תקיעות בחיים, דחיינות ומצבי משבר שונים.

אם אתם מתמודדים עם אחד או יותר ממצבים אלו ומעוניינים לעשות שינוי לטובה בחייכם, הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LI CBT עשוי להיות מתאים לכך ולפרוץ לם את הדרך להפסקת ההתמודדות המטרידה אתכם.

צרו קשר עכשיו לקבוע פגישה.

צור קשר עכשיו!

צרו קשר עכשיו , לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישה, ואחזור אליך בהקדם.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LI CBT בתל אביב או בסקייפ.

נייד 052-2325511

מלאו את הטופס ושילחו.