3 שאלות שיעזרו לכם לדעת אם כדאי לפנות לטיפול LI CBT

//3 שאלות שיעזרו לכם לדעת אם כדאי לפנות לטיפול LI CBT

מתי כדאי לבדוק אם רצוי לפנות לטיפול LI CBT

כל אחד מאיתנו סובל לעיתים ממצב רוח ירוד, מפחדים, דאגות ואפילו חרדות. אנשים רבים תוהים האם הבעיה איתה הם מתמודדים מצריכה טיפול על ידי איש מקצוע. כולנו נתקלים מפעם לפעם בקשיי ההתנהלות בחיי היומיום, אבל לפעמים אנו עלולים לחוש כי הבעיות הפכו יותר משמעותיות מאשר דאגות רגילות והן עלולות לפגוע בתפקוד ולמרר את חיינו. אם עוברת עליכם תקופה קשה, ואתם לא מצליחים לשפר את המצב, כדאי לשקול פניה לטיפול LI CBT.

השאלות מנוסחות בלשון זכר לצורך הנוחות בלבד אך מתייחסות גם לנשים במידה שווה (עברית שפה קשה…).

שלושת השאלות שכדאי לשאול את עצמך כדי לקבוע אם לפנות לטיפול:

1. האם התחושות והרגשות שלך משפיעות לרעה על חייך?

האם התחושות שלך משפיעות על היחסים שלך עם הסביבה, האם הן פוגעות בתפקוד שלך בעבודה או בקידום בעבודה, האם הן פוגעות בתפקוד החברתי שלך, או אולי בחיי המשפחה / זוגיות?

היחסים בבית הספר / מוסד הלימודים או עם החברים מתדרדרים בזמן האחרון? הפכת להיות חסר סבלנות או שאתה מתעצבן בקלות או מתפרץ על הקרובים לך? האם רמת התפקוד שלך בעבודה או בטיפול בבית ירדה?

אם ענית "כן" על חלק משאלות אלו או על כולן – כדאי לך לפנות לטיפול LICBT!

2. האם ישנם שינויים בהרגלי השינה או האכילה שלך?

האם בתקופה האחרונה יותר קשה לך להירדם? המחשבות מציקות לך ומונעות ממך שינה? ואולי להיפך, אתה מוצא את עצמך ישן יתר על המידה, במצב של חוסר אנרגיה או חוסר מוטיבציה לקום מהמיטה או שואל את עצמך "בשביל מה בכלל לקום"?

האם בתקופה האחרונה יש שינויים בהרגלי האכילה (לא במקרה של דיאטה יזומה)? אוכל יותר מהרגיל או אולי דווקא חסר תיאבון?

אם ענית "כן" על חלק משאלות אלו או על כולן – כדאי לך לפנות לטיפול LICBT!

3. האם ישנה תחושת חוסר שקט או דכדוך מתמשכת?

האם בתקופה האחרונה יש לך תחושה שאת/ה פשוט לא עצמך, חש חוסר שקט או אי נוחות מתמדת? האם בתקופה האחרונה ישנה תחושה כללית של כבדות, חוסר מצב רוח, עצבות, קשיי ריכוז, עצבנות או לא מצליח/ה להרים את הראש מהדכדוך? האם בתקופה האחרונה את/ה יותר מודאג, מפחד, קופצני ואפילו חרד יותר?

אם ענית "כן" על חלק משאלות אלו או על כולן – כדאי לך לפנות לטיפול!

מדוע דווקא טיפול LICBT מתאים לקשיים שתוארו

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי LICBT או CBT בעצימות נמוכה מיועד לטיפול במקרי חרדה, דיכאון, מצבי רוח, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך,דחיינות ומשברי חיים שונים. הטיפול מותאם אישית לכל מטופל ונבנה בהדרגה לפי אופיו, צרכיו ויכולותיו. הטיפול נותן פיתרון מקיף להתמודדות עם מצבו של המטופל בזמן קצר יחסית בהשוואה לגישות טיפוליות אחרות. פיתרון זה נוגע הן בצד ניהול המחשבות והאמונות והן בצד הפרקטי של ההתמודדות ההתנהגותית בשטח בזמן אמת ובשל כך נחשב ליעיל ביותר הן באפקטיביות המיידית והן למניעת חזרתיות התופעה בתווך הארוך.

עוד על הטיפול עצמו ניתן לקרוא בעמוד הדן בטיפול ה LICBT שבאתר

2018-07-23T18:19:45+00:00