גמישות פסיכולוגית של ACT אקט

יעד תהליכי הליבה של ACT הוא יצירת "גמישות פסיכולוגית"

המטרה של ACT אקט וגמישות פסיכולוגית

ACT נועד לסייע בייצירת חיים טובים יותר, לשם כך ACT מלמד כיצד לעשות יותר ממה שעובד לך לטווח הארוך בכדי להגיע לאן שאתה רוצה להגיע. בפועל מדובר בלמידה להבחין בין מה שאתה יכול ובין מה שאינך יכול לשלוט עליו בכל רגע, ולנקוט בפעולה המשפרת את חייך בהתאם לעולם הערכים שלך.

לשם כך בין אם מדובר על התמודדות מול חרדות שונות, דיכאון או מול הפרעות ומחסומים אחרים המונעים מאיתנו להיות האדם שהיינו רוצים להיות או את החיים שהיינו רוצים שיהיו לנו, אחת המטרות העיקריות של ACT (אקט) היא הגברת הגמישות הפסיכולוגית. גמישות פסיכולוגית היא הגברת היכולת להתחבר ולשמור על קשר עם הרגע הנוכחי באופן מודע ללא קשר למחשבות, רגשות ותחושות גופניות לא נעימות, תוך בחירת התנהגויותיו של האדם על סמך המצב והערכים האישיים.

הגברת הגמישות הפסיכולוגית כוללת מאפשרת להתנתק ממעגל הקסמים של ההמנעות מחוויות לא נעימות כמו פחד, חוסר שליטה, עצבות, שעמום וכו' אשר תוקע את דרך החשיבה וההתנהגות במסלול המרחיק אותנו מהחיים שהיינו רוצים. גמישות פסיכולוגית זו אינה מאתגרת או מנסה לשנות את מחשבותינו, תחושותינו ורגשותינו, אלא מתפתחת על ידי רכישת המיומנות להגיב להן בדרך מודעת, כך שלא יהוו חסמים בדרכינו לפעול בדרך אפקטיבית ובהתמדה על פי מה שחשוב לנו, בהתאם לערכינו האישיים. 

תהליכי הליבה של ACT ביצירת גמישות פסיכולוגית

ששת תהליכי הליבה אשר מרכיבים את ACT, בין אם מדובר בטיפול או אימון ACT, מאפשרים את יצירת והגברת הגמישות הפסיכולוגית. במהלך הטיפול עובר מטפל ACT עם המטופל בין תהליכי הליבה על פי הצורך המתעורר בפגישה. כך מתפתחת הגמישות הפסיכולוגית בין היתר באמצעות פיתוח מיומנויות של קבלת נוכחות המחשבות והרגשות כפי שהן, בדרך קשובה ומודעת כאילו מתבוננים בהן מבחוץ, היכולת להתחבר למציאות כאן ועכשיו, הרחבת והגמשת התפישה העצמית, הבנה של עולם הערכים האישי והיכולת לפעול בהתאם לעולם ערכים זה.

האם ACT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

לברור, מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור במהרה.