טיפול בחוסר ביטחון עצמי ובדימוי עצמי נמוך

/טיפול בחוסר ביטחון עצמי ובדימוי עצמי נמוך
טיפול בחוסר ביטחון עצמי ובדימוי עצמי נמוך2018-07-23T18:19:31+00:00

חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי נמוך
טיפול קוגניטיבי התנהגותי LICBT ע"י מטפל CBT בעצימות נמוכה

"הדבר היפה ביותר שאתה יכול ללבוש הוא ביטחון עצמי" – בלייק לייבלי

מדוע אנו סובלים מחוסר ביטחון עצמי

ביטחון עצמי נמוך מהווה בסיס לרבות מן החרדות שלנו ועלול גם לגרום למצב רוח מדוכדך ואף לדיכאון. כמו כל אדם פעמים רבות אנו חשים צורך לקבלת אישור מהחברה סביבנו ולכן כאשר אנו מפקפקים ביכולות שלנו, אנחנו נוטים לא לקחת סיכונים, או שאנחנו משבשים תהליכים כדי שלא להעמיד את יכולותינו למבחן.

הפחד וחוסר המוטיבציה הנגרמים לנו כאשר אנו מאמינים בחוסר היכולת שלנו גורם לנו לפתח אסטרטגיות התנהגות המזיקות לנו, פוגעות בנו ומעמיקות עוד יותר את האמונה כי אנו לא טובים מספיק, ושאחרים עלולים לזלזל בנו בשל כך.

אסטרטגיות מפצות אלו הופכות לדפוס התנהגות הגורמים לנו להמנע מעשיה, לביצועים מעטים, ואף פוגמות ביכולת הביצוע עצמו. כתוצאה מכך, חוסר הביטחון ביכולות שלנו מתחזק. כך מעגל הקסמים המרושע מזין את עצמו, מעצים ומפתח הפרעות חרדה וכאמור גם הפרעות דיכאון.

חוסר ביטחון עצמי דימוי עצמי נמוך וטיפול LICBT ע"י מטפל CBT בעצימות נמוכה

טיפול קוגניטיבי התנהגותי LICBT  ע"י מטפל CBT בעצימות נמוכה בחוסר ביטחון או בדימוי עצמי נמוך, מורכב משילוב של שינוי דפוסי חשיבה מזיקים המפריעים לתיפקוד, ושינוי דפוסי התנהגות לא יעילים הגורמים לנו להישאר תקועים ואף מעמיקים את הבעיה.

בטכניקות ה LICBT מלמד מטפל CBT בעצימות נמוכה את המטופל תחילה לזהות את דפוסי החשיבה הבלתי מועילים ואת ההנחות והחוקים השגיים בהם אנו מאמינים ועל פיהם נוהגים. אנו לומידים של דרכי חשיבה חדשות ומאזנות, מועילות יותר, והמאפשרות לנו לתפקד היטב.

לאחר למידה זו, או בשמה המקצועי, הבנייה קוגניטיבית, מדריך מטפל CBT בעצימות נמוכה את השלב הבא ב LICBT כיצד בהדרגה לממש את המחשבות המאזנות שלנו בהתנהגויות בשטח. בניית התנהגויות מודרגת זו מתבצעת ע"י חשיפה למצבי אמת בהם אנו לומדים לפעול.

בנוסף לאלו במידת הצורך מלמד מטפל CBT בעצימות נמוכה את המטופל טכניקות הרפייה וריכוז שונות דוגמת מיינדפולנס, פתרון בעיות וכו' המסייעות לנו בתהליך חיזוק הביטחון העצמי והדימוי העצמי ובמניעת חזרת והישנות הבעיה. במקרים מתאימים ניתן גם לשלב טכניקות שונות מתוךאמנות לחימה טיפולית המסייעת גם היא מעצם טיבעה לשיפור הדימוי העצמי.

עוד על LICBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי

ביטחון עצמי נמוך הוא לא מאסר עולם, ביטחון עצמי ניתן ללמידה, להתאמן ולשלוט בו – בדיוק כמו כל מיומנות אחרת, ברגע שתשלוט בו, כל דבר בחיים שלך ישתנה לטובה
ברי דוונפורט

האם LICBT יכול לעזור לך או לקרובים לך?

לברור, מלא/י את הפרטים בטופס ואחזור במהרה.